FANDOM

Aqua Breather 1b.jpg
A99-happilaite
Tuotannolliset tiedot
Malli

A99-happilaite

Tyyppi

Hengityssuoja

Hinta

Suunnilleen 350 krediittiä

Fyysiset ja tekniset tiedot
Paino

Yleensä 0.2 kilogrammaa

Käyttöetäisyys

2 tuntia

Käyttö ja historia
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Liittoutuma

Jediritarikunta

A99-happilaite oli pieni hengityslaite, jota käyttäen happea hengittävien elinmuotojen selviytyä veden alla, avaruudessa tai myrkyllisessä kaasussa jopa 2 tuntia. Jediritarien perusvarusteisiin kuului A99 happilaite kenttäoperaatioissa.

OminaisuudetMuokkaa

Jinn Kenobi A99.jpg

Obi-Wan Kenobi ja Qui-Gon Jinn käyttävät A99:ja.

Tässä laitteessa oli filtterimekanismit, jotka erittelivät erityisen kaasurikkaat aineet ja sen hapetus oli kahden pienen tankin varassa, joihin oli kompressoitu happea hengitettävän kaasun aikaansaamiseksi. Näitä laitteita käytettiin yleensä veden alla tai muunlaisissa epähengitettävissä olosuhteissa. A99 painoi tavallisesti 0.2 kilogrammaa ja maksoivat 350 krediittiä. Sen keskellä oli valkoinen suukappale ja sivuilla taittomekanismien päässä paineilmasäiliöt.

A99-mallista oli suuri määrä vaihtelevia malleja, joita on muokattu muukalaislajeille. Jotkut laitteet tukivat käyttäjäänsä muulla kuin hapella, jota muukalaislajin edustaja tarvitsi. Antinox mallit, jota yleensä käyttivät kel dorit kuten esimerkiksi jedimestari Plo Koon, tukivat käyttäjäänsä Dorinin kaasuilla ja suojasivat tätä suurelta happimäärältä.

HistoriaMuokkaa

Jedit Qui-Gon Jinn ja Obi-Wan Kenobi käyttivät A99-happilaitteita matkatessaan vedenalaiseen Otoh Gungaan Naboon merillä.

Obi-Wan käytti samaa laitetta Vuosikymmentä myöhemmin kun hän yritti paeta Palpatinen käsky 66:den kääntämiä klooneja kun hänen Boga -ratsunsa putosi kaukaisen planeetta Utapaun vetiseen reikään.

Kulissien takaaMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki