Fandom

Jedipedia

All Terrain Experimental Transport

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
AT-XT.jpg
AT-XT
Tuotantotiedot
Valmistaja

Rothana Heavy Engineering

Tuotantolinja

All Terrain -linja

Malli

All Terrain Experimental Transport

Luokka

Talsija

Tekniset tiedot
Korkeus

>10 metriä

Aseistus
Miehistö

Pilotti (1)

Käyttö
Rooli(t)
  • Raskas ratsuväki
  • Telatykistö
Otettu käyttöön

22 BBY

Aikakausi
Liittoutuma
"Me tarvitsemme noita talsijoita hyökkäykseemme!"
Obi-Wan Kenobi[lähde]

All Terrain Experimental Transport (AT-XT) (suom. kaikkimaastoinen kokeellinen kuljetus) oli Tasavallan suurarmeijan kloonisotien aikana käyttämä kokeellinen panssaroitu hyökkäystalsija. Se oli All Terrain Recon Transport -, ja All Terrain Scout Transport -talsijoiden edeltäjä, joka oli tämän kokeen oikea tarkoitus Galaktista Imperiumia varten.

OminaisuudetMuokkaa

AT-XT -talsija oli varustettu kaksinkertaisella laserkanuunalla, joka oli asetettu sen leuan alle sekä kahdella pitkän etäisyyden protoniheittimellä.

Myös, puolustuksellisena tarkoituksena, jotkut yksiköt oli varustettu plasmasuojakentällä, joka imi itseensä vihollisen sädeammukset lyhyen ajan sisällä. Vastapainona hitaasta vauhdista talsija kykeni helposti tuhoamaan vihollisen puolustuksia.

HistoriaMuokkaa

ATXT.jpg

AT-XT -talsijat palvelivat kenraali Kenobin kolmannessa armeijassa Jabiimillä.

AT-XT -talsijaa ei koskaan tuotettu massoittain, mutta niitä oli silti tarpeeksi paljon, ja niitä nähtiin pitkin galaksia kloonisotien kaikkina vuosina. Useat kaksijalkaisen talsijan suunnitelmat jatkoivat tämänlaisien talsijoiden perintöä kloonisotien läpi galaktiseen sisällissotaan asti.

Vaikka se ei kokenutkaan yhtä paljon toimintaa kuin muut talsijat, kuten AT-TE tai AT-RT, tämän talsijan suunnitelmat sovellettiin myöhemmin Tasavallan suunnittelijoiden toimesta AT-ST -talsijaan.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki