FANDOM

AT-ST As
AT-ST/A
Tuotantotiedot
Valmistaja
Tuotantolinja

All Terrain -linja

Malli

All Terrain Scout Transport/Assault

Tekniset tiedot
Korkeus

>10 metriä[1]

Aseistus
Miehistö
Käyttö
Rooli(t)
  • Raskas ratsuväki
  • Tiedustelu
Aikakaudet
Liittoutuma

All Terrain Scout Transport/Assault (AT-ST/A) (suom. Kaikkimaastoinen teidustelukuljetus/hyökkääjä) oli AT-ST -talsijasta muotoiltu hyökkäystarkoituksinen versio.

OminaisuudetMuokkaa

AT-ST/A oli epätarkasti 10 metriä korkea, ja oli raskaammin aseistettu kuin pienempi serkkunsa; siinä oli kunnon etäisyydellä yksipiippuinen raskas sädekanuuna kaksinkertaisen keskiverron sädekanuunan sijaan.

AT-ST/A talsijan jalat oli paremmin varustettu, ja sen gyro-vakaannutinjärjestelmät olivat paranneltuja alkuperäisestä suunnitelmasta. Siihen oli myös sovitettu suljetut näköaukot miehistön paremman suojan vuoksi.

Tämä malli muistutti myös enemmän AT-XT koetalsijaa kuin alkuperäisen AT-STn malli.

HistoriaMuokkaa

Kapinallisten vakoojat haivaitsivat AT-ST/An ensimmäistä kertaa varhaisin Galaktisessa sisällissodassa, mutta AT-ST/An malleja jatkettaisiin tuottamisessa läpi sodan, ja ne ottivat osaa jopa tuhoisaan Coruscantin neljännessä taistelussa vuonna 10 ABY.

Kulissien takaaMuokkaa

AT-ST/An alkuperä tuli konseptitaidekuvasta, joka tuli Endorin taustakentäksi, missä se oli ottanut AT-STn roolin (joka tulisi viritetyksi sen Episodi VI: Jedin paluusta). Ylivoimaisesti ulkonäöllisesti erilainen versio valittiin ja Expanded Universe kierrätti suunnitelmia suuremmiksi, vahvemmaksi AT-ST malliksi, joka sopisi enemmän hyökkäysrooliin.

LähteetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

  1. The Official Star Wars Fact File

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki