FANDOM

Almania
Astrologiset tiedot
Alue

Ulkokehän alueet

Sektori

Almanianin sektori

Aurinkokunta

Almanianin aurinkokunta

Kuut

3: Pydyr, Drewwa, Auyemesh

Fyysiset tiedot
Maasto yleisesti
  • Vuoristot
  • Kasvistoja
Tärkeimmät kohteet ja paikat
Sosiaaliset tiedot
Syntyperäiset lajit
Muut lajit
Virallinen kieli

Galaktinen peruskieli

Tärkeimmät kaupungit

Liittoutuma

Almania oli kylmä ja tuulinen planeetta, joka sijaitsi Almanianin aurinkokunnassa samannimisessä sektorissa. Sillä oli kolme kuuta.

HistoriaMuokkaa

Planeettaa johti tyrannisesti Je'harina tunnettu ylempi kastiluokka. Ulkopuoliset eivät yleensä kiinnittäneet huomiota planeettaan, joten se jäi rikkaimman kuunsa, Pydyrin varjoon. Monet orjuuttaja- ja rikollisjengit suorittivat usein hyökkäyksiä planeetalle ja kaappasivat orjia.

Eräs jediehdokas nimeltä Dolph oli kotoisin Almanialta. Uusi tasavalta torjui hänet kotiplaneettansa köyhyyden vuoksi, minkä lisäksi Je'harit murhasivat Dolphin vanhemmat. Näiden tapausten seurauksena hän kääntyi Voiman pimeälle puolelle ja otti nimekseen Kueller, joka oli kuulunut muinaiselle Almanialaiselle sotalordille. Hän kaappasi planeetan hallinnon verisellä vallankumouksella, ja murhasi järjestelmällisesti kaikki vastustajansa. Hän myös tuhosi suurimman osan Pydyrin ja Auyemeshin asukkaista.

Kuellerin tappion jälkeen Almania joutui tämän yliluutnantin, Yannen hallintaan, joka avasi planeetalle hyvät poliittiset suhteet Uuteen Tasavaltaan. Kuitenkin Yanne joutui luopumaan vallasta Gantin vallankumouksen jälkeen, mitä pian seurasi epävakaan sotilaallisen juntan suorittama uusi kaappaus. Kaappausten seurauksena Almania köyhtyi uudelleen, eikä siksi voinut koskaan liittyä Uuteen tasavaltaan.

Kulissien takanaMuokkaa

Almanian nimi saattaa tulla espanjan kielen sanasta Alemania. Se tarkoittaa Saksan valtiota.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki