Fandom

Jedipedia

Altyr V

4 625sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Altyr V
Astrologiset tiedot
Aurinkokunta

Altyrin aurinkokunta

Fyysiset tiedot
Ilmakehä

Happimiksaus

Maasto yleisesti
  • Kivistä maastoa
Sosiaaliset tiedot
Syntyperäiset lajit
Virallinen kieli

Galaktinen peruskieli

Liittoutuma

Altyr V oli Altyrin aurinkokunnan viides planeetta.

HistoriaMuokkaa

Altyr V oli taistelukenttä taistelulle (Altyr V:n taistelu) kloonisodissa, jossa kloonikomentaja Deviss ja hänen kloonisotilasjoukkonsa tuhosivat separatistien Ionikanuunan. Kiitos kloonisotilaiden nopealle toiminnalle, Tasavallan suurarmeija voitti taistelun ja työnsi Separatistit ulos planeetalta ja näin alue saatiin Tasavallan haltuun. Kun taas Galaktinen Imperiumi nousi valtaan, sen valta ulottui planeetalle ja se alistettiin keisarille.

Galaktisen sisällissodan raivotessa pitkin galaksia, kapinalliset/Uusi tasavalta perustivat tukikohdan Altyr V:lle. Vuonna 10 ABY Kyle Katarn asettui tukikohdan kapteeniksi oppilaanaan Mara Jade. Heidän ollessaan tukikohdassa Imperiumin joukot hyökkäsivät sinne.

Tasavallan sotavoimat selvittivät, että Imperiumin jäännöksillä oli muutama asteroidi planeetan lähellä, jonne he olivat muokanneet valtavia tykkejä, joilla pommittivat planeettaa. Heidän ideansa oli tuhota Tasavallan sotavoimia ja sitten vallata tukikohta. Kyle tunkeutui yhdelle asteroidille ja tuhosi sen avulla muut. Sitten hän ylikuumensi viimeisen asteroidin aseen ja pakeni juuri ennen sen räjähtämistä. Tämän tehtävän aikana hän sai selville Imperiumin hallitsemasta Dromund Kaas planeetasta, ja meni sinne tietämättään, että joutuu pimeän puolen houkuteltavaksi.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki