Fandom

Jedipedia

Belaya

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Belaya.jpg
Belaya
Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Nainen

Hiusten väri

Ruskeat

Silmien väri

Ruskeat

Aikakaudet

Vanhan Tasavallan aikakausi

Liittoutuma(t)

Belaya oli Dantooinella toiminut jediritari jedien sisällissodan aikaan. Hän oli hyvä ystävä samaan aikaan opiskelleen Juhanin kanssa.

ElämäkertaMuokkaa

Kun muistinsa menettänyt Revan pakeni yhdessä aluksensa miehistön kanssa Tarisilta, he päättivät suunnata Dantooinen jeditemppeliin. Nähdessään Revanin, Belaya tunsi tämän kyvyt Voimassa ja pysäytti Revanin, tämän kävellessä tapaamaan Dantooinen jedineuvostoa. Belaya huomautti, ettei Revan ollut pukeutunut säädyllisiin vaatteisiin olettaen, että tämä oli padawan. Revanin kerrottua totuuden, Belaya pahoitteli ja myöhemmin antoi hänelle tietoa jedikoodista.

Kun Juhani lankesi pimeälle puolelle ja alkoi piileskellä läheisillä raunioilla, neuvosto ei halunnut lähettää Belayaa hakemaan ystäväänsä takaisin. He sen sijaan lähettivät Revanin paikalle viimeisenä kokeenaan padawanin koulutukseen. Neuvosto myös kielsi Belayaa kertomasta Revanille koko totuutta tehtävänsä sisällöstä.

Revan onnistui tehtävässään ja toi Juhanin takaisin jedien keskuuteen. Belaya oli hyvin tyytyväinen ja kertoi Revanille olevansa todella kiitollinen hänelle.

Belaya luultavasti kuoli joko sithien pommittaessa jeditemppeliä tai ensimmäisessä jedipuhdistuksessa.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki