Fandom

Jedipedia

DL-18 -sädepistooli

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Dl18.jpg
DL-18 -sädepistooli
Tuotannolliset tiedot
Valmistaja

BlasTech Industries

Malli

DL-18

Fyysiset ja tekniset tiedot
Koko

Normaali Sädepistooli

Paino

1 kg

Käyttö ja historia
Aikakaudet

Galaktinen sisällissota

Liittoutuma

Kapinaliitto

BlasTech Industriesin valmistama DL-18 -sädepistooli oli melko heikko galaktisen sisällissodan aikaan käytetty sädepistooli.

OminaisuudetMuokkaa

LukenDL18.jpg

Luke Skywalker tähtää Jabbaa DL-18 -sädepistoolilla.

Lopputuloksena aseen halvasta hinnasta useat Kapinaliiton jäsenet käyttivät tällaista asetta. Pistooli sai aikaan vain keskivertoisen tehon, ja näki totisesti vaivaa iskusotilaan haarniskan läpäisemisessä. Se valmistettiin samassa sarjassa kuin voimakastehoinen DL-44 raskas sädepistooli. DL-18 sädepistoolissa oli hyvin yksinkertainen suunnittelu, joka pyöri pitkin galaksia vuosikaudet. DL-18:ssa oli tasapainoiset toiminnot, jotka helposti olivat omistajan muunneltavissa. Sen kilpailija oli Merr-Sonn Munitions, Incin Malli 44.

DL-18 painoi noin yhden kilon.

Tämänkaltaiset aseet olivat varsin yleisiä Tatooinella (kuten esimerkiksi usean hutt Jabban vartijan käytössä), varsinkin tunnetussa ja väkivaltaisessa Mos Eisleyn kaupungissa, jossa malli sai lempinimen "Mos Eisleyn spesiaali".

Kulissien takaaMuokkaa

Sekä Rebel Alliance Sourcebookissa että Arms & Equipment Guidessa on vääränlaiset kuvat DL-18 pistoolista. Kaanoninen ja tarinan mukaan oikea kuva oli informoitu "skiff -vartijan pistooliksi", ja sen näkee selvästi vain Tähtien sota: Episodi VI – Jedin paluussa.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki