Fandom

Jedipedia

Dreadnaught-luokan raskas risteilijä

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Atticon2.png

Tätä artikkelia tai artikkelin osaa on pyydetty parannettavaksi.
Voit auttaa Jedipediaa parantamalla artikkelia. Lisää tietoa saattaa olla artikkelin keskustelusivulla.

Jarjarmeetsjedi.jpg

Hmm..Mikä tämä on?

Tämä artikkeli on luokan tarpeessa. Kun olet lisännyt sopivan luokan, voit poistaa tämän huomautuksen.

UnderConstruction.png

Boba Fett? Boba Fett? Missä?

Tämän artikkelin laatu parantuisi huomattavasti yhdestä tai parista uudesta kuvasta.

Tallenna mielelläsi asiaan kuuluva ja kaanoniin kuuluva kuva ja lisää se tänne. Kun asia on mielestäsi kunnossa voit poistaa tämän huomautuksen.

Dreadnaught-luokan raskas risteilijä oli Vanhan Tasavallan sotilasristeilijä, ennen kuin ne poistettiin käytöstä kloonisotien alkaessa ja Venator- ja Acclamator- luokan risteilijät syrjäyttivät ne. Kuusi Dreadnaughtia oli mukana Outbound Flightissa, joista van pari selviytyi ehjänä. Suuramiraali Thrawnin kampanjan aikana Uusi Tasavalta löysi paikan, jossa 200 Dreadnaughtia oli ollut, mutta jäljellä oli enää vain kuusi. Ne ja Uuden Tasavallan risteilijät amiraali Ackbarin johdolla voittivat Imperiumin laivaston Tuntemattomalla sektorilla.

Dreadnaughteissa oli kuusi moottoria, kevyt aseistus ja ne muistuttivat Kapinaliiton ja myöhemmin Uuden Tasavallan lääkintäfrigatteja.

esiintymiset

Imperiumin perillinen Hämärän laivue Keisarin käsky

Lähteet

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki