FANDOM

Atticon2

Tätä artikkelia tai artikkelin osaa on pyydetty parannettavaksi.
Voit auttaa Jedipediaa parantamalla artikkelia. Lisää tietoa saattaa olla artikkelin keskustelusivulla.

Droideka negtd0
Droideka/Tuhoajadroidi
Tuotannolliset tiedot
Valmistaja

Separatistit

Malli

Tuhoojadroidi

Luokka

Taisteludroidi

Tekniset tiedot
Pituus

2,00 m

Leveys

0,50 m

Korkeus

1,83 metriä

Sensorien väri
  • Primäärisensori(1)
  • Sekundäärisensorit(2)
Aseistus
  • Kaksoislaserkanuunat(2)
Varusteet
  • Suojakenttägeneraattori
Rooli(t)

Tuhoojadroidi

Kronologiset tiedot
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Liittoutuma

Itsenäisten aurinkokuntien konfederaatio

Droidekat (toiselta nimeltään tuhoojadroidit) olivat Kauppaliiton parhaita tuotoksia. Ne olivat pelottavia ja tappavia sotilaita. Aseina niillä oli kaksi kaksoissädeasetta ja suojakilpi. Ne vierivät asemiin pyörämuodossa ja perillä ne avautuivat valmiina taisteluun. Jopa jedien oli vaikea voittaa näitä vaarallisia droideja. Droidekat taistelivat mm. B1 taisteludroidien ja B2-supertaisteludroidien kanssa kloonisodissa. Droidekoita pelättiin ja ainoa separatistien droidi joka nostettiin droidekan yläpuolelle oli IG-100-magnavartijadroidi. Colicoidit rakensivat nämä droidit alunperin toimimaan itsenäisesti eikä ohjaustietokoneen mukaan kuten Kauppaliitto teki. Droidekat menivät "pyörämuotoon" tilan säilyttämiseksi. Samalla se oli vaikeampi kohde vihollisille. Taisteludroiidin tavoin myöskään tuhooajadoideilla ei ole itsenäistä logiikkaprosessoria, vaan se toimii ohjaussignaalilla. Colicoidit eivät pitäneet tästä järjestelystä, ja he olivat rakentaneet omia tuhooajadroideja, joilla oli tietokoneaivot. Droidekan laasertykit ampuvat noin 200 km:n tunti nopeudella.

EsiintymisetMuokkaa

Kaanonisoimattomat esiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Wiki
Jedipedialla on kokoelma kuvia droidekoista

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki