FANDOM

The Exchange.jpg
Exchange
Organisaation tiedot
Johto
Sijainnit
Aikakausi

Vanhan Tasavallan aikakausi

Liittoutumat

Alamaailma

Exchange oli 4000 BBY aikoihin toiminut rikollisjärjestö, joka oli luultavasti aikansa voimakkain. Sen toimintaan kuului muun muassa mausteiden salakuljetus, kiristys, aseiden välitys, orjakauppa ja palkkionmetsästys. Ensimmäisen jedipuhdistuksen aikaan järjestö asetti niin suuren palkkion jedeistä, että tällä summalla olisi voinut ostaa kokonaisen planeetan.

HistoriaMuokkaa

Järjestö toimi useilla planeetoilla ja työllisti tunnettuja palkkionmetsästäjiä, kuten Calo Nordin. Aluejärjestöjen johtajiin kuuluivat Davik Kang Tarisilla, Loppak Slusk Telos IV:llä ja Goto Nar Shaddaalla.

Järjestöä hallitsi salaperäinen ryhmä, johon pääsemiseksi tarvitsi useidein muiden rikollisjohtajien suositukset. Järjestö joutui jedien sisällissodan aikaan kohtaamaan sekä Revanin että karkoitetun jedin. 3956 BBY, Revan soluttautui Exchangen päämajaan Tarisilla ja tappoi sen paikallisen johtajan, Davik Kangin. Viisi vuotta myöhemmin, Goton johdolla Exchange oli ottanut yliotteen perinteisesti Huttien hallitsemalla Nar Shaddaa kuulla, aiheuttaen muunmuassa Vogga Huttille suuria taloudellisia tappioita. Samana vuonna, karkoitettu jedi saapui Nar Shaddaalle selvittääkseen Exchangen asettaman palkkion jedistä. Hän kohtasi kaksi Exchangen rikollisjohtajaa, Saqueshin ja Visquisin, sekä tuhosi Goton avaruusaluksen, johtaen Exchangen toiminnan romahtamiseen Nar Shaddaalla sekä ympäröivällä Y'toub järjestelmällä. Goto liittyi jedin joukkoon haluten vakaannuttaa galaksin, mutta tuhoutui Malachor V:llä.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki