Fandom

Jedipedia

Galaktiset merivoimat

4 626sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Galactic marine.jpg
Galaktiset merivoimat
Yleiset tiedot
Johtaja(t)
Historialliset tiedot
Muut tiedot
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Liittoutuma

Galaktiset merivoimat, jotka alunperin tunnettiin 4. sektoriarmeijan 21. novajoukkoina, olivat Tasavallan suurarmeijalle Kloonisotia varten luotu eliittitason yksikkö.

VarustusMuokkaa

Spesialisoitu panssariMuokkaa

Galaktiset merivoimat ja Tasavallan kylmähyökkäyskloonisotilaat, keisarillisten lumi-iskusotilaiden edeltäjät, käyttivät samankaltaisia vartalohaarniskoita. Erot olivat galaktisten merisotilaiden yksityiskohdat heidän haarniskoissaan, erityisesti tummanpunainen väritys ja selkälevyn lisäys. Merisotilailla oli päällään myös täysi epätavallinen vihreä visiirivarustus: synthnahka joka suunniteltiin pitämään loitolla vaikeat olosuhteet kuten lumi, hiekka, ilmakaasut ja tuhka.

KulkuneuvotMuokkaa

Merisotilaiden tiedettiin käyttävän Unstable Terrain Artillery Transport -repulsioaluksia sekä AT-OT ja AT-RT talsijoita.

KoulutusMuokkaa

Marines.jpg

Kloonikomentaja Bacara johtaa galaksin merivoimia Mygeeton taistelu.

Merisotilaat koulutettiin taistelemaan vaihtelevissa olosuhteissa kamaralla tai avaruudessa tehden heistä äärimmäisen monipuolisia. Tätä yksikköä komensi ylijedikenraali Ki-Adi-Mundi ja kloonikomentajamarsalkka Bacara ja heitä käytettiin monilla planeetoilla kuten Rhen Varilla, Aargonarilla, Boz Pityllä ja Mygeetolla. Bacara ajatteli miestensä parasta eikä huomioinut mitään muuta muutellen sotilaat jotka eivät noudattaneet hänen standardejansa.

Näiden merisotilaiden koulutus koostui kolmesta osasta. Vaihe 1: kunnostus, Vaihe 2: veden pinnan alla ja avaruudessa aluksille tunkeutuminen, Vaihe 3: merkkimiehisyys. Nämä koulutuskurssit tekivät merisotilaista eliittitason taistelijoita Tasavallan suurarmeijalle.

HistoriaMuokkaa

New Bornalexin taistelussa käyttivät avaruussotilaiden voimapukujen prototyyppejä. Vaikka heidän uusien pukujen asejärjestelmät epäonnistuivat, merisotilaat jatkoivat taistelemista. He kohtasivat B2-supertaisteludroidijoukkoja lähitaistelussa käyttäen voimapukujen antamaa suurta raakaa voimaa. Merisotilaiden toimet New Bornalexillä antoivat heille suuren maineen tehden niistä yksiä Tasavallan pelätyimmisä sotilasyksiköistä.

Kloonikomentaja Bacara (CC-1138) ja ryhmä galaktisia merisotilaita taistelivat jedimestari Ki-Adi-Mundin rinnalla Mygeeton taistelun aikana. Kun Bacara sai määräyksen toteuttaa käsky 66 ylikansleri Palpatinelta hän käski joukkojansa tulittaa jedimestaria. Vaikka Ki-Adi kykeni puolustamaan itseään jonkin verran, hän joutui pikaisen sädeammussateen keskelle ja kaatui pian saamistaan osumista.

On hyvin todennäköistä että Bacara miehineen alisti Mygeeton jäisen maailman Galaktisen Imperiumin nimissä neutralisoituaan InterGalaktisen pankkiklaanin joukot.

Imperiumin iskujoukkoja inspiroi mahdollisesti näiden merisotilaiden täysi monipuolisuus.

Kulissien takanaMuokkaa

  • Star Wars: Battlefront II -videopelissä kloonisotilaita galaktisten merisotilaiden panssareissa kutsutaan "kloonikomentajiksi", mutta tämä samannäköisyys voidaan torjua, sillä vain pelin tarina on luokiteltu kaanoniin kuuluvaksi. Star Wars Miniatures -pelissä niitä kutsutaan "eliittikloonisotilaiksi".

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki