Fandom

Jedipedia

Geonosiksen iskujoukko

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
"Mestari Windu, olet taistellut mahtavasti, palkinnollisen arvoisesti Jedien säädyn arkistojen muisteihin. Nyt se on lopetettu. Antautukaa, ja henkenne säästetään."
Kreivi Dooku Mace Windulle ja selviytyneille jedeille.[lähde]
Jedigeonosis.jpg

Geonosiksen iskujokon viimeiset selviytyjät piiritettyinä.

Geonosiksen iskujoukko oli 212 jedin muodostama iskuryhmä, jota johti Jedimestari Mace Windu, joka lähetettiin Geonosikselle pelastamaan Jediritari Obi-Wan Kenobia, hänen Padawaniaan Anakin Skywalkeria ja Naboon Senaattori Padmé Amidalaa, jotka Geonosialaiset olivat vanginneet ja tuominnut kuolemaan teloittamalla Petranakin areenalta. Tämä pelastustehtävä oli avaus Geonosiksen taistelulle, joka oli massiivisten kloonisotien ensimmäinen taistelu.

Kuitenkaan, kaikki tämän iskujoukon 212:stä jäsenestä eivät taistelleet maan pinnalla Petranakin areenalla droidiarmeijaa vastaan. Jotkut (kuten Adi Gallia ja Siri Tachi) lensivät ilmassa tukena heidän Delta-7 Eetterikeiju-tähtihävittäjillään. On selvästi huomattavaa, että tämä Adi Gallian johtama "avaruusjoukko" kärsi hyvin pienet tappiot (jos uhreja sitten ollenkaan), taas kun areenan joukkue tuhoutui melkein täydellisesti.

Puolustusten läpi pääseminenMuokkaa

Ennen kuin Windun iskujoukko pystyi pelastamaan Kenobin, Skywalkerin ja senaattori Amidalan Geonosiksen Petranakin areenalta, heidän täytyi päästä Geonosiksen Separatistien puolustuksen läpi. Käyttäen kahta Galaktisen Tasavallan TX-130S taistelutankkia Mace Windu ja hänen ystävänsä jedimestari Luminara Unduli taistelivat tiensä läpi kaikkien Separatistien asettamien GAT:en Armored Assault Tankin ja tulikuurodroidin puhdistaen tien Separatisteistä jedien iskujoukolle, jotta Tasavallan Joukkojen Siirtäjä voisi viedä iskujoukon suoraan areenalle pelastamaan vankeja teloitukselta.

Kahakka areenallaMuokkaa

Sen myötä, kun jedit saartoivat areenan eri puolilta, jedit paljastivat itsensä Separatistien päälle, Dookulle ja hänen Separatistineuvostolle, jotka katselivat pahaa aavistamattomina jedien ja senaattorin teloitusta. Taistelu syntyi jedien ja droidien välille. Tämän jälkeen Dooku paljasti massiivisen droidiarmeijansa.

Keskellä juuri alkanutta areenakahakkaa, Coleman Trebor, eräs neljättä valosapelitaistelutyyliä, Atarua harjoitteleva jedi, hyppäsi parvekkeelle ja yritti iskeä Dookun kumoon valosapelillaan, vaikka hänestä ei olisi ollut mitään vastusta jo kauan Voiman taitoja opetelleelle kokeneelle kreivi Dookulle. Tämä sankarillinen yritys tyrehtyi melko pikaisesti kun palkkionmetsästäjä Jango Fett ampui häntä vain muutaman kerran, mutta tarkkaavaisesti ja näin Trebor putosi alas Geonosialaissotureiden komentajan Poggle Lesserin parvekkeelta ja kuoli saman tien.

Fett, joka saman tien Treborin jälkeen halusi tappaa lisää jedejä. Hän yritti haastaa ja tappaa legendaarisen Korunin lajin jedimestarin Mace Windun. Kuitenkin hänelle tuli ongelmia rakettireppunsa kanssa ja näin Windu sai helposti irrotettua palkkionmetsästäjän pään valosapelillaan.

Jedit taistelivat mahtavasti areenalla tämän kahakan aikana ilman apua massiivista droidiarmeijaa vastaan, vaikka heistä hyvin monta kuolivat kreivi Dookun johtamien droidien käsissä.

LopputulosMuokkaa

212:esta jedistä, jotka olivat osia Geonosiksen iskujoukosta, tuntematon määrä jedejä taisteli areenalla ja ainoastaan hyvin pieni määrä, noin kaksikymmentä niistä, jotka selvisivät Petranakin areenalta droidiarmeijan käsistä, ainakin kaksi kuoli sitä seuraavassa taistelussa, eli Geonosiksen taistelussa, tehden areenan joukkueen kärsimät tappiot vielä hieman suuremmaksi. Ainoastaan juuri oikeaan aikaan paikalle ilmestyneet Jedien Suurmestarin johtama juuri luotu Tasavallan Suurarmeija pelasti tämän tappioita pahasti kärsineen joukkueen juuri ja juuri lopulliselta tuholta. Huolimatta suurista tappioista, joita iskujoukko kärsi, heidän tehtävänsä oli oikeastaan onnistunut täydellisesti, eli Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker ja Padmé Amidala onnistuttiin pelastamaan teloittajilta, huolimatta Jedi-säädyn menettämistä elämistä.

PerintöMuokkaa

Näin monen jedin kuolema Geonosiken Petranakin areenalla oli haitaksi jediritarikunnalle. Sääty menetti monia henkiä ja näin selvästi heikentyi. Tämän myötä muodostui muutamia tapauksia, joiden johdosta jotkut kieltäytyivät taistelemasta Galaktisen Tasavallan puolesta kloonisodissa. Iskujoukon tehtävä onnistui, mutta ajoi Tasavaltaa heidän kanslerinsa salaisen persoonan valloituksen alaisuuteen, joka vielä aloitti sithien kauden ja paluun valtaan.

Tunnetut osanottajatMuokkaa

Areenan joukkue, tunnetut selviytyjätMuokkaa

Selviytyjien listalla:

Ei selviytyjien listalla:

Areenan joukkue, tunnetut kuolleetMuokkaa

Areenan joukkue, tuntemattomat kohtalotMuokkaa

Panttivangeista saadut apujoukotMuokkaa

Avaruusjoukkue, selvinneetMuokkaa

Avaruusjoukkue, tuntemattomat kohtalotMuokkaa

  • Rana, ihminen, jediritari

Iskujoukon kulkuneuvotMuokkaa

Katso myösMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki