Fandom

Jedipedia

Hahrynyar

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Hahrynyar
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Kashyyyk

Kuollut

(oletettavasti) 0 BBY, Kuolemantähti I

Ruumiilliset tiedot
Laji

Wookiee

Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Harmaat

Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Hahrynyar oli ensimmäisen Kuolemantähden rakennustyömaalla työskennellyt wookieeorja. Hän oli vuoropäällikkönä Kuolemantähden sektori N-yhden rakennustöissä. Hahrynyarin kanssa työskennellyt arkkitehti Teela Kaarz arveli, että vanha wookiee olisi tarjoutunut työhön vapaaehtoisesti, ellei häntä olisi orjuutettu ensin. Hänen turkkinsa oli harmaantunut kuonosta nilkkoihin asti ja hänellä oli paha tapa unohtaa peruskielen taitonsa, kun hän halusi olla itsepäinen.

Rakennustöiden aikana Hahrynyar joutui onnettomuuteen, joka johti ilmanpaineen katoamiseen. Tämän seurauksena tohtori Kornell Divini joutui tekemään hänelle sydän- ja keuhkosiirrännäisen, mikä kuitenkin aiheutti immuunivastereaktion. Divini epäili myös, että jollakin loissaireudella olisi ollut tekemistä wookieen pidentyneen sairastumisen kanssa.

Teela Kaarz määräsi myön Hahrynyarin jättämään ylimääräisen lämmönpoistoaukon rakentamatta, mutta wookieen sairastuessa tieto ei mennyt korvanneelle vuoropäällikölle asti, minkä seurauksena lämmönpoistoaukko rakennettiin ja Kapinaliitto onnistui sen avulla tuhoamaan Kuolemantähden.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki