Fandom

Jedipedia

High-Altitude Entry Transport-221

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
HAET-221 profile.jpg
HAET-221
Tuotantotiedot
Valmistaja

Mekuun Corporation

Malli

High-Altitude Entry Transport-221

Luokka

Repulsioalus

Tekniset tiedot
Pituus

17.2 metriä

Aseistus
Miehistö
Käyttö
Rooli(t)
  • Ilmatuki
  • Partiointialus
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Liittoutuma

High-Altitude Entry Transport-221, joka myös tunnettiin nimellä HAET-221 tai Tasavallan hyökkäystykkivene, oli armeijakäyttöinen sotilaidenkuljetusalus, jonka Mekuun Corporation valmisti Galaktisen Tasavallan suurarmeijaa varten.

OminaisuudetMuokkaa

Tämä HAET-221 oli 17.2 metriä pitkä, ja se oli aseistettu antijalkaväkisädeaseilla ja suuremmalla antikulkuneuvosädekanuunalla. Nämä lyhyen etäisyyden alukset pantiin liikkeelle alhaiselta tasolta planeetan kiertoradan sisällä, ja niiden auttamiseksi saavuttamaan kohde apuraketerilla.

Kun repulsionosteyksiköt siirtyivät alhaisempaan ilmakehän tasoon, niitä käytettiin lennättämään näitä aluksia. HAET-221 yleensä lensi alhaisella muutaman metrin korkeudella, vaikka se kykeni saavuttamaan usean kilometrin lentokorkeuden. Kun HAET-221 oli planeetan ilmakehässä, se ei enää kyennyt palaamaan avaruuteen ilman apua.

Auttamaan aluksia saavuttamaan laskeutumispaikkansa nämä alukset varustettiin edistyneillä kohdistusjärjestelmällä, jotka pystyivät pikaisesti kartoittamaan planeetan kamaran. HAET-221:n kartoitusjärjestelmät myös antoivat niille mahdollisuuden hoitaa lisätehtäviä kuten partiointi, etsintä, ja tiedustelutehtäviä. Nämä alukset olivat aseistettu ainakin yhdellä etsintävalolla.

HistoriaMuokkaa

Näitä HAET-221 tykkiveneitä käytettiin partiointialuksina Utapaun valtauksessa kun kloonisotilaat kääntyivät Utapaulaisia liittolaisiaan vastaan ja valtasivat planeetan.

Kulissien takaaMuokkaa

HAETconcept.jpg

Varhainen konsepti HAET-221:stä.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki