Fandom

Jedipedia

Hivenhajotinsotakärki

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Particle disintegrator warhead egwt.JPG

Hivenhajotinsotakärjen tietoja.

Hivenhajotinsotakärki oli Galaktisen Imperiumin käyttämä ase. Galaksitykin ohjus sisälsi kukin tällaisen sotakärjen.

Hivenhajotinsotakärjen teho riippui äärimmäisestä voimalähteestä, joka sytytti ydinketjureaktion, joka kasvoi entisesti inertteihin materiaaleihin aiheuttaen täyttä tuhoa molekulaarisella tasolla. Ainoa keino säätää ketjureaktion ulottuvuutta ja tehoa oli säädellä voimatuen tasoa. Tyypillinen sotakärki kykeni tuhoamaan kokonaisen planeetan, vaikka ketjureaktiota säätämällä teho voitiin vähentään pelkän tietyn kaupungin tai tukikohdan tuhoamiseen.

Ohjuksen perässä oli siivekkeet, joiden välissä sijaitsi alavaloioniraketit. Kaksi suurempaa siivekettä sijaitsi myös keskirungon etuosien sivuilla (2 kpl). Peräosan ja keskirungon välissä sijaitsi ohjuksen hyperajomoottori. Päärungon takaosassa sijaitsi astrogaatiotietokone, tykistö/kohdistustietokone, jonka alapuolella sijaitsi myös lyhyen etäisyyden puolustuslaserit. Rungon keskellä sijaitsi voimaydin, ja sen "päässä" hivenhajotin ja pienemmät puolustuslaserit.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki