FANDOM

Hoggon.jpg
Hoggon
Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Mustat

Silmien väri

Ruskeat

Aikakaudet

Vanhan Tasavallan aikakausi

"Minä vain pidän jedien katselemisesta. Etkö sinä?"
―Hoggon[lähde]

Hoggon oli avaruusmatkaaja, joka oli hyvin kiinnostunut jedeistä.

ElämäkertaMuokkaa

Hoggon kuljetti entisen sithlordin, Ulic Qel-Droman, maanpakoon tietämättä Ulicin henkilöllisyyttä. He matkustivat ensin Yavin IV:lle, mutta Ulic ei halunnut pysyä siellä, koska kykeni näkemään kuolleiden sotureitten henget sekä näki näkyjä tähtihävittäjistä.

Seuraavaksi he matkustivat Rhen Varille, joka kelpasi Ulicin uudeksi asuinplaneetaksi. Hoggon poistui sitten jedien tapaamiseen Exis-asemalle, jotta voisi katsella heidän kokoustaan. Yksi Hoggonin ystävä kertoi tälle hyvän piileskelypaikan, josta hän näki Sylvar julistamassa Ulicia sotarikolliseksi.

Poistuessaan asemalta, Hoggon löysi aluksensa ruumasta nuoren Vima Sunriderin, joka halusi etsiä Ulicin käsiinsä voidakseen opiskella jediksi tämän oppilaana. Näytettyään hologrammin Ulicista, Vogger tunnisti miehen ja vei Viman Rhen Varille. Hän sitten antoi Vimalle tarvittavat varusteet, lähettimen ja toivoi Voiman olevan hänen kanssaan.

Vogger päätti pian kertoa Nomi Sunriderille Ulicin sijainnin toivoen tämän lähettävän kokonaisen pataljoonan jediritareita paikalle. Nomi oli kuitenkin järkyttynyt tyttärensä teosta eikä suostunut ottaa Hoggonia vastaan.

Hoggon päätti keskustella toisen Ulicia jahtaavan jedin kanssa ja sai Sylvarin huomion osakseen. Vaikka tämä cathar ei ollut hyvällä tuulella ja uhkasi vahingoittaa lentäjää, Hogger sai hänet tulemaan mukaansa.

Saavuttuaan jälleen kerran Rhen Varille, Hoggon tarjosi apuaan taistelussa Ulicia vastaan, mutta Sylvar kieltäytyi. Lyhyen valosapelitaistelun jälkeen Ulic kieltäytyi jatkamasta sammuttaen valosapelinsa. Tämä sai Sylvarin rauhottumaan ja päätti säästää entisen sithlordin hengen. Samalla sädepistoolin ammus lävisti Ulicin rintakehän.

Valopistoolia pidellyt Hoggon puhui ylpeänä tulevansa tunnetuksi Ulic Qel-Droman tappajana, mutta raivostunut Sylvar keskeytti hänet heittäen pienen pilotin luotaan. Hoggon sitten pakeni paikalta julistaen, ettei koskaan tulisi ymmärtämään jedejä.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Valorum.jpg Tämä henkilöön liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id.png

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki