FANDOM

Tämä artikkeli kertoo lajista. Saatat olla etsimässä samannimistä bändiä.
HuttNEGAS.jpg
Huttit
Kotiplaneetta

Varl

Kieli

Huttese

Keskimääräinen pituus

3 - 3,9 metriä

Ihonväri

Oranssi, vihreä, sininen, ruskea, purppura, tai turkoosi

Erikoisuudet

Valtava mahalaukku

Keskimääräinen elinikä

1000 vuotta

Tunnettuja jäseniä

Luettelo hutteista

"Mitä jos keskusteltaisiin tästä huttien kanssa? Olen varma, että he voivat järjestää asiat."
Qui-Gon Jinn Wattolle[lähde]

Huttit olivat isokokoinen laji, joilla oli valtava mahalaukku, jykevät kädet, suuri suu, valtavat silmät sekä häntä. Huttit kontrolloivat tilavaa imperiumia huttien avaruudessa. Huttien sanotaan olevan alunperin kotoisin Varlin maailmalta, muttei yksikään planeetta Imperiumin taulukoilla ei esiintynyt tällä nimellä. Vanhin hutt zorba desilijic tiure ja toisiksi vanhin, gorga desilijic aarrpo. Heidän "adoptoitu" kotimaailmansa oli Nal Hutta. Huttit yleensä tunnetaan vaikuttavina rikollisherroina.

Biologia ja ulkomuotoMuokkaa

Täyskasvuinen aikuinen hutt oli massiivisen painava ja ylilihavan näköinen. Tämä johtui osittain heidän biologisesta muodostumastaan, mutta silti osittain heidän laiskasta elämäntavasta. Hutteilla ei ollut jalkoja, joten he käyttivät repulsioleijuttimia tai jopa orjien kiikuttamaa telinettä liikkuessaan. Huttilla oli pieni, matelijamainen häntä. Huttit olivat yleensä vaikuttavia rikollisherroja, jotka käyttivät valtaa todistamaan voimaansa, sillä he olivat fyysisesti heikkoja.

Oikeastaan huttin jykevän ja lihavan kuoren alta löytyi voimakas lihaksisto, joka antoi huttille mahdollisuuden liikkua nopeasti yhdellä "jalallaan", joka muodostui hännän ja kehon yhtymäkohdasta. Huttien paksu ja kookas nahka oli eduksi tulitaistelussa, sillä se kesti monta sädeaseen ammusta ennen kuin aseen säteet pääsisivät elimiin asti. Huttit olivat myös immuuneja monille kemikaaleille sekä jedien mielenhallintavoimille.

Huttin poikasta kutsutaan Huttlettiksi.

Huttien kulkuvälineetMuokkaa

Huttit olivat suuria sekä kokonsa ja jalattomuutensa vuoksi käyttävät kulkupelejä liikkuakseen. Jotkut huttit liikkuivat matelijamaisesti työntämällä vatsan massaa eteenpäin sisäisellä lihaksistollaan. Silti monet laiskat huttit käyttivät liikkumiseen replusioleijuttimia, pienikokoisia kuljetuskärryjä tai voimatuoleja. Hutt Aarrba oli yksi voimatuolin käyttäjä. Jotkut käyttivät pitkään matkailuun persoonallisia luksuspurjealuksia (kuten hutt Jabba).

Tärkeimmät huttitMuokkaa

Tässä lista tärkeimmistä tai tunnetuimmista hutteista. Katso myös luettelo hutteista.

EsiintymisetMuokkaa

Kaanonittomat esiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki