Fandom

Jedipedia

IG-102

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Wiki.png

IG-102.JPG
IG-102
Tuotannolliset tiedot
Tuhottu

19 BBY, Coruscant[1]

Valmistaja

Holowan mekaniikka

Tuotantolinja

IG-sarja

Malli

IG-100 -magnavartijadroidi

Tekniset tiedot
Sukupuoli

Maskuliininen ohjelmointi

Sensorien väri

Punaiset

Aseistus

Sähkösauva

Kronologiset tiedot
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Liittoutuma

Itsenäisten aurinkokuntien konfederaatio

"Murskatkaa heidät! Laittakaa heidät kärsimään!"
―Grievous IG-102:lle ja IG-101:lle[lähde]

IG-102 oli yksi kenraali Grievouksen magnakaartin vartiodroideista.

ElämäkertaMuokkaa

IG-102 palveli IG-101 -magnavartijan kanssa kyborgikenraali Grievousta tämän lippulaivalla, Näkymättömällä kädellä tämän henkivartijana Coruscantin taistelun aikana.

IG-102 ja IG-101 johtivat droidijoukkoa, jonka onnistui kaapata jedimestarit Anakin Skywalker ja Obi-Wan Kenobi sekä astromekaanikkodroidi R2-D2:n, jotka yrittivät pelastaa ylikansleri Palpatinen Grievouksen lippulaivalta.[2] IG-102 tuhosi yhden liittolaisistaan vahingossa.

Magnavartijat veivät vangitut jedit Grievouksen eteen ja menivät kenraalinsa taakse tämän ilkkuessa jedeille. Tilanne kääntyi jedien eduksi kun Skywalkerin astromekaanikkodroidi hämäsi separatistejä pyroteknisellä esityksellä. Kenobi käytti tilaisuutta hyväkseen ja veti valosapelinsa Grievouksen viitan taskusta, jonne Grievous oli sen sijoittanut otettuaan sen pois jediltä. Kenobi hajotti rautansa ja vapautti Skywalkerin, joka puolestaan veti oman valosapelinsa Grievoukselta.[1]

SkywalkerVsIG102 001.jpg

IG-102 taistelemassa Anakin Skywalkeria vastaan.

Jedien päästyä vapaiksi Grievous käski IG-101:tä ja 102:ta taistelemaan jedejä vastaan. Aluksi molemmat droidit olivat Kenobin kimpussa, mutta IG-102 alkoi taistella Skywalkeria vastaan jättäen IG-101:n ja Kenobin taistelemaan keskenään. Skywalkerin onnistui torjua IG-102:n ensimmäinen hyökkäys, mutta huolimatta suurimmista ponnisteluistaan ei kyennyt tekemään tehokasta vastahyökkäystä ja joutui perääntymään. IG-102:tä oli helppo hämätä ennalta arvattomuudella, joka koituikin lopulta droidin kohtaloksi.[1]

Droidi vajosi maahan ja päästi sekaisen, elektronisen huudon Skywalkerin kiitäessä vapauttamaan ylikansleri Palpatinea.[1]

Kyvyt ja taidotMuokkaa

Kaikkien muiden magnavartijoiden tapaan kenraali Grievous koulutti IG-102:n itse kreivi Dookulta saamiensa oppien mukaan seitsemän valosapelitaistelutyylin osaajaksi. IG-102 osoitti epäröimättömyyttä ja lähes täydellistä toteutusta toteuttaen liikkeensä jopa nopeammin mitä ihmissilmä kykeni seuraamaan. Kuten kaikki muutkin magnavartijat, IG-102 hämääntyi helposti vastustajan ennalta arvaamattomista likkkeistä, sillä droidin omat liikkeet olivat hyvin toistuvia.[3] Tämä koituikin droidin tappioksi tämän taistellessa Obi-Wan Kenobia vastaan.[1]

Ohjelmointi ja persoonallisuusMuokkaa

IG-102:n persoonallisuudesta oli vähän tiedossa sen lisäksi mitä kaikilla magnavartijoilla oli ohjelmoinnissaan. Droidi osoitti kuitenkin yksilöllistä väheksyntää vähäisempiä taisteludroideja kohtaan. Tämä osoittautui siitä kun IG-102 tuhosi toisen samalla puolella olevan droidin.[2]

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki