Fandom

Jedipedia

Jabba Desilijic Tiure

4 625sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Jabbarotj.jpg
Jabba Desilijic Tiure
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Nal Hutta[1]

Syntynyt

600 BBY[2], Nal Hutta

Kuollut

4 ABY, Tatooine[3]

Ruumiilliset tiedot
Laji

Hutt[1]

Sukupuoli

Hermafrodiitti (miehen persoonallisuus)[4]

Pituus
  • 3.9 metriä pitkä[1]
  • 1.75 metriä korkea
Hiusten väri

Ei ole

Silmien väri

Oranssit[1]

Aikakaudet
Liittoutuma(t)

Jabba Desilijic Tiure, paremmin tunnettu nimellä hutt Jabba, oli galaksin huomattavimpia hutt -rikollisherroja, joka hallitsi Ulkokehän aludeiden kaukaisella aavikkoplaneetta Tatooinella sijaitsevaa laajaa rikollisimperiumiansa. Valtamäärältään Jabba oli yksi galaksin voimakkaimmista rikollisherroista ja prinssi Xizorin, Mustan auringon päämiehen tasoinen ja himoitsi aina vain lisää valtaa ja rikkautta. Jabban uskollisin palvelija oli hovimestari Bib Fortuna. Jabba kutsuu itseään Taatooinen ensimmäiseksi asukkaaksi ja on toisin kuin monet kilpailijansa melko älykäs. Hän omistaa kaksi asuntoa: valtavan aavikkopalatsin ja Mos Eisleyn korean huvilan.

Jabba aloitti uransa pienenä rikollisherrana mutta pikaisesti nosti toimensa vaihteleviin laittomiin toimiin, joihin kuului salakuljetus, aseilla jahtaamista ja murhia, orjuutta ja joskus epäoikeutettua merirosvoutta ja kiristystä, mutta hän pelasi myös uhkapelejä vedonlyöntiä. Hutt Jabba tunnettiin tämän julmuudesta ja lihallisista makupaloista ja oli kyllin voimakas pelottelemaan Liiton voimia ja asetti vankan kuolonmerkin Han Soloon, joka joutui eroon entisestä liittolaisestaan menetettyään maustesalakuljetuslastauksen keisarilliseen partioalukseen. Hän sai viimein kostonsa Soloa kohtaan kun Boba Fett, yksi Jabban monista palkkionmetsästäjäliittolaisistaan, toimitti hänet Jabballe karboniittiin jäädytettynä. Jabba sai surmansa, kun Leia Organa, Jabban uusin orja, kuristi huttin orjaketjullaan 4 ABY.

Jabban palatsi.jpg

Jabban palatsi

EsiintymisetMuokkaa

Kaanoonisoimattomat esiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Aiheesta muuallaMuokkaa

Edeltäjä:
Jiliac Desilijic Tiron
Desilijic kajidicin johtaja
2 BBY4 ABY
Seuraaja:
Zorba Desilijic Tiure

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki