FANDOM

Atticon2

Tätä artikkelia tai artikkelin osaa on pyydetty parannettavaksi.
Syy: Isot alkukirjaimet ja muu kielioppi.
Voit auttaa Jedipediaa parantamalla artikkelia. Lisää tietoa saattaa olla artikkelin keskustelusivulla.

Jerec
Elämäkerralliset tiedot
Kuollut

5 ABY, Ruusan

Fyysiset tiedot
Laji

Miraluka

Sukupuoli

Mies

Pituus

186 cm

Hiukset

Vaaleanruskeat

Silmät

Ei ole

Aikakaudet
Liittoutuma
Mestarit
Oppilaat

Jerec oli voimakas jedimestari ja arkeologi, joka kääntyi Voiman pimeälle puolelle Imperiumin alaisuuteen alkaen pelätyksi inkvisiittoriksi. Jerec oli alkujaan Jocasta Nun oppilas ja hänestä tuli jediarkeologi ollen kiinnostunut jedien historiasta, erityisesti sitheistä. Hän toimi kloonisotien aikaan jedimestarina ja oli pitkäaikaisesti Tuntemattomassa avaruudessa etsimässä muinaista tietoa. Tämän ansiosta hän pelastui käsky 66:lta ja palattuaan takaisin joutui inkvisiittorien vangitsemaksi ja kääntyi pimeälle puolelle.

Jerec palveli Imperiumia inkvisiittorina useiden vuosien ajan. Hän omistautui kuitenkin ainoastaan itselleen. Ollen yksi voimakkaimmista mustista jedeistä, Jerec etsi koko ajan keinoa lisätä voimiaan ja ottaa Imperiumin haltuunsa. Yksi hänen pakkomielteistään oli Jedien laakso Ruusanin kadonnella planeetalle, missä oli suunnattomat määrät vangittua Voimaa. Keisarin kuoltua Endorilla, Jerec perusti seitsemän mustan jedin ryhmän ja lähti tutkimaan laaksoa. Hän löysi legendaarisen energianlähteen ja saavutti suunnattomat voimat kylvettyään sen aurassa. Kaikista voimistaan huolimatta hän koki tappion Kyle Katarnin käsissä, kun tämä nuori jedi täytti muinaisen ennustuksen koskien laaksoon vangittujen henkien vapauttamista. Kun Katarn tarjosi Jerecille armoa, tämä lähti viimeiseen hyökkäykseensä ja kuoli Katarnin käsissä.

EsiintymisetMuokkaa

Masterobiwan Tämä jedeihin tai jediin liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki