FANDOM

Katana-laivue, joka tunnettiin myös nimellä Hämärän laivue, oli Galaktisen tasavallan suurimittainen yritys kohentaa laivaston mainetta ennen kloonisotia. Laivue oli nimetty lippulaiva Katanan mukaan.

Laivue oli aikakautensa edistynein automaatioteknologiassa, mikä vähensi miehistöntarpeen kuudestatoistatuhannesta kahteentuhanteen alusta kohden. Laivue koostui kahdestasadasta raskaasta Dreadnaught-risteilijästä, jotka kaikki oli kytketty alistusvirtapiiriin, jonka ansiosta niitä saattoi hallita Katanalta.

Koko laivue katosi sen jälkeen, kun miehistöön levisi tappava hive-virus, joka aiheutti lisäksi hulluutta. Katanan komentajien joutuessa viruksen uhreiksi alus hyppäsi hyperavaruuteen vieden koko laivueen mukanaan.

Katana-laivue löytyi kuusi vuotta ennen Yavinin taistelua, kun salakuljettajat kapteeni Hoffner ja navigaattori Talon Karrde törmäsivät siihen sattumalta. Yhdeksän vuotta Yavinin taistelun jälkeen suurin osa laivueesta päätyi suuramiraali Thrawnin komentoon, mutta senaattori Garm Bel Iblis toi kuusi alusta mukanaan liittyessään Uuteen tasavaltaan.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki