FANDOM

Commander

Vaiheen I Kloonikomentaja.

"Kenraalit antavat komennon. Me toteutamme sen."
Kloonikomentaja Bly[lähde]

Kloonisotilaskomentajat olivat kloonisotilaita, jotka kasvatettiin Kaminolla Tasavallan suurarmeijan riveihin johtajanrooleihin erityiskoulutuksella. Heidän geeneihinsä oli siis lisätty enemmän itsenäisyyttä ja johtajuutta.

He johtivat kukin 2304 kloonisotilaan rykmenttiä taistelussa. Kullakin kloonisotilaslegioonalla oli vain yksi seniorikloonikomentaja. Kuitenkin joskus pienempiä patalioonia ja rykmenttejä johti kloonikomentaja, kuten Cody johti 212. hyökkäyspatalioonaa. Kun jedit tarvitsivat ryhmän kloonisotilaita, ei väliä minkä kokoisen, kloonikomentaja tavallisesti liittyisi joukkoon avustamaan jedikenraaleja.

Kloonikomentajaa alempi arvo oli kloonisotilaskapteeni.

KomentajankoulutusMuokkaa

Movie bg1

Kloonikomentaja Bly (kolmas vasemmalta).

Nämä kloonikomentajat saivat erityistä johtajankoulutusta täyttämään edistyneemmät roolinsa ja ne kasvatettiin omaamaan tavallista suurempi itsenäisyys, taktinen ajattelukyky ja koordinaatiotaito. Taistelussa heidät yleensä viitattiin kenttäkomentokeskuksiin, mutta ottivat kyllä osaa yhteenottoihin jos tilanne sitä vaati.

ARC -koulutusMuokkaa

Edistyneiden tiedustelukommandojen (engl. Advanced Recon Commando, ARC) nousun jälkeen jotkut ARCit, kuten Alfa-17, palasivat Kaminolle uudelleenkouluttamaan kloonikomentajia ARC taidoille, tehden niistä itsenäisempiä kuin olivat ennenmmin olleet. Kun kloonikomentajat oli koulutettu, ne saivat tittelin ARC komentaja ja sitten palasivat legiooniensa pariin kouluttamaan parhaat klooninsa ja avustajansa uusille taidoille. Heidän uusi itsenäisempi koulutus johti erityispersoonallisuuksiin komentajien rinnalla.

PersoonallisointiMuokkaa

Kloonisotien alussa klooniupseerit olivat merkitty keltaisilla väreillä kypärissään ja panssareissaan. Uudelleenkoulutetut ARC kommandot yleensä lisäilivät lisävarusteita panssareihinsa, kuten ARC sotilaiden kamat tai olkasuojat. Komentajat mahdollisesti lisäilivät myös varusteita kuten makrokiikareita kypäriinsä tai komentaja Bacaran heikko levytys. Jotkut komentajat antoivat parhaiden sotilaidensa myös pitää yllään ARC panssareita.

Huomattavat kloonikomentajatMuokkaa

CC-1

Kloonikomentaja vaiheen II panssarissa (Deviss).

Kulissien takanaMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

CCp1sgg

Vaiheen I kloonikomentaja kloonisotien alkuvaiheessa.

LähteetMuokkaa

Katso myösMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki