Fandom

Jedipedia

Kuljetusalus

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Transport size chart.jpg

Kuljetusalusluokkia.

Kuljetusalukset olivat pieniä tai keskikokoisia avaruusaluksia tai muita aluksia joita tavallisesti käytettiin lyhyen matkan lastinkuljetukseen (tai salakuljetukseen), johon ei tarvittu suurikokoista ja raskasta rahtialusta. Kuljetusalukset varustettiin tavallisesti hyperajomoottoreilla, vaikkei tämä pädennytkään joka tapauksessa. Kuljetuksista tuli laaja valikoima koon ja erityisyyksien eroja ja niitä tuotti suuret määrät yhtiöitä. Hyvä esimerkki tämänlaisesta aluksesta oli Corellian laivanrakennusyhtiön YT-1300 kevyt rahtialus, johon voitiin mahduttaa monia erilaisia tarvikkeita, ihmismatkustajia tai muuta. Tämänlaista avaruusalusta oli erittäin helppo virittää ja oppia käyttämään, sillä se oli suosittu muunmuassa salakuljettajien kesuudessa.

Vaikka suurimman osan kuljetusaluksista omisti ja niitä käytti siviilit ja rikolliset, jopa jotkut asevoimat ja armeijat käyttivät niitä joukkojensa ja/tai varusteidensa kuljetukseen. Tästä esimerkki oli muunmuassa Cygnus Spaceworksin valmistama Sentinel-luokan laskeutumisalus, jota Imperiumin laivasto käytti joukkojen nopeaan kuljetukseen.

Luettelo kuljetusaluksistaMuokkaa

Corellian laivanrakennusyhtiöMuokkaa

Falcon NEGVV.jpg

Corellian laivanrakennusyhtiön valmistama YT-1300 keyvt rahtialus..

Mon Calamari ShipyardsMuokkaa

Sienar Fleet SystemsMuokkaa

Cygnus SpaceworksMuokkaa

Kuat Systems Engineering/Kuat Drive YardsMuokkaa

Kuat Systems Engineering

Kuat Drive Yards

MuutMuokkaa

Tunnetut aluksetMuokkaa

Ebonhawk.jpg

Ebon Hawk

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki