FANDOM

Force Grip

Anakin kuristaa vaimonsa kuristusvoimalla

Kuristusvoima oli sithien käyttämä pimeän puolen voimakyky. Sitä käytettiin telekineettisesti kuristamaan tai tukahduttamaan kohteen yhtä tai useampaa elintä ja aiheuttamaan painetta. Kohdetta ei silti voinut Voimalla liikuttaa tai heitellä. Voiman kohde oli yleensä uhrin niska tai kaula. Voima aiheutti voimakasta puristusta ja sen käyttö saattoi helposti aiheuttaa kuoleman uhrille.

Voimasta oli vahvempiakin versioita, mutta sithmestari halusi yleensä käyttää tätä niiden sijaan, jos halusi vain rangaista, pelotella tai "ilmaista vihaansa" uhriinsa.

Tämän voiman ehkä tunnetuin käyttäjä oli Darth Vader. Kuolemantähdellä hän kuristi Amiraali Conan Antonio Mottia, kun tämä haukkui Vaderin elämäntapoja ja Voimaa.

KäyttöMuokkaa

Kyky oli erittäin tehokas, sillä kuristaja ei tarvinnut kuin nähdä uhri, ja hän pystyi kuristamaan tämän hengiltä. Kuten Darth Vader kuristi amiraali Kendal Ozzelin pelkän näköruudun kautta.

Darth Vader oli muuten tunnetuimpia Voiman käyttäjiä. Hänen tiedetään kuristaneen monet ja monista erilaisista syistä, kuten jos joku oli pettänyt hänet, epäonnistunut hänen antamassaan tehtävässä tai muuten haukkui hänen tapojaan tai häntä. Hän kuristi muun muassa vaimonsa ja monia Imperiumin upseereista.

Tunnettuja esiintymisiäMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Obiwanarchives

Hmm... Voiko tämä olla totta?

Tähän artikkeliin ei ole merkitty lähteitä tai viitteitä. Paranna Jedipediaa lisäämällä lähteet. Kun asia on kunnossa, voit poistaa tämän viestin. Jos sivusta puuttuu esiintymiset, harkitse Varmista-mallinetta.

ViitteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki