Fandom

Jedipedia

Ky Narec

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Ky Narec.jpg
Ky Narec
Elämäkerralliset tiedot
Kuollut

Ennen 22 BBY, Rattatakilla

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Mies

Hiusten väri

Tummanruskeat

Silmien väri

Ruskeat

Liittoutuma(t)
Oppilaat

Asajj Ventress

"Hän väitti olevan lähettiläs toisesta maailmasta...teidän Tasavallastanne. Joten tietenkin yritimme murhata hänet."
―Osika Kirske Obi-Wan Kenobille[lähde]

Ky Narec oli miespuolinen jediritari joka eli Galaktisen Tasavallan viimeisinä vuosikymmeninä. Joskus vuosien 32 BBY ja 30 BBY välillä hän hätälaskeutui brutaalille Rattatakin planeetalle. Rattatakin paikalliset hyökkäsivät Narecin kimppuun, mutta hän onnistui pakenemaan, ja löysi orpotyttö Asajj Ventressin. Narec päätti huolehtia tytöstä, ja jedi aloitti myöhemmin Ventressin jedikoulutuksen Narecin huomatessa tytön olevan herkkä Voimalle. Yhdessä Ventressin kanssa Narec taisteli paikallista sotalordia, Osika Kirskea vastaan, mutta ennen kun Narec oli saattanut koulutuksen valmiiksi, Kirske murhasi hänet.

Murhan takia Ventress kääntyi Voiman pimeälle puolelle ja murhasi Rattatakin sotalordit. Myöhemmin separatistijärjestö Itsenäisten aurinkokuntien konfederaation johtaja sithlordi kreivi Dooku saapui Rattatakille, jolloin Ventress liittyi Konfederaatioon. Ventress vei Narecin valosapeli, ja myöhemmin jediritari Obi-Wan Kenobi käytti sitä aseena Ventressiä vastaan. Taistelun aikana Kenobi sanoi että "taisteleminen ei tuo mestariasi takaisin."

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Masterobiwan.jpg Tämä jedeihin tai jediin liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id.png

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki