FANDOM

Wiki.png

Laivaston komento oli Imperiumin laivaston komentoyksikkö. Se muodostettiin Galaktisen Galaktisen Tasavallan laivaston laivastokomennosta ja liittyi mahdollisesti amiraalisuuteen. Yavinin taistelun ja amiraali Drezin yllytyksen jälkeen laivaston komento soi luvan Lancer-luokan fregatin luomiseen. Asepalvelujen uudelleenmuodostuksessa siitä tuli todennäköisimmin keskuskomennon aladivisioona.

Laivaston komennon omassa komentorakenteessa oli monia tasoja, kuten armeijan komennossakin. Imperiumin laivaston komennon korkeimmalla tasolla oli yliamiraalien neuvosto tai henkilöstö, jonka puheenjohtajana toimi laivasto-operaatioiden päällikkö (Imperiumin laivaston seniorikomentoupseeri). Laivaston komento päätti kaikista Imperiumin laivastoon liittyvistä operaatioista. Ellei käsky tullut suoraan korkeimmalta komennolta, laivaston komento suunnitteli ja päätti kaikista korkean tason ylennyksistä, kuten laivasto- tai yliamiraaliksi, alusten liikkeistä, laivastopäätöksistä, minkälaisen laivaston tahansa organisoimisesta (armadoista tehtäväjoukkoihin) sekä kaikista laivasto-operaatioista. Laivaston komento päätti myös kuinka monta alusta partioi kullakin sektorilla ja mitkä käskettiin hyökkäys- ja puolustuslaivastoihin.

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki