Fandom

Jedipedia

Lonna Vash

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Lonna vash.jpeg
Lonna Vash
Elämäkerralliset tiedot
Kuollut

3951 BBY

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Nainen

Hiusten väri

Mustat

Silmien väri

Ruskeat

Aikakaudet

Vanhan Tasavallan aikakausi

Liittoutuma(t)

Lonna Vash oli jedimestari ja jedien korkeimman neuvoston jäsen mandalorialaissotien ja jedien sisällissodan aikaan. Hän oli yksi niistä mestareista, jotka olivat karkottamassa "karkotettua jediä".

ElämäkertaMuokkaa

Kun jedineuvosto hajaantui ensimmäisen jedipuhdistuksen aikaan, selviytyneet mestarit piiloutuivat eri planeetoille. Lonna Vash valitsi turvapaikakseen hylätyn sithakatemian Korribanilla.

Jonkin ajan kuluttua karkoitettu jedi saapui Korribanille etsiessään piilottelevia jedimestareita. Hän ei kuitenkaan tiennyt, että sithlordi Darth Sion oli saapunut planeetalle ennen häntä ja murhannut Vashin. Kun jedi astui akatemiaan, sen ulko-ovet sulkeutuivat ja jedi jäi ansaan. Hän löysi sitten Vashin makaamasta verilammikosta kidutuskammiosta ja ymmärsi, että oli astunut Sionin ansaan.

Onnekseen karkoitettu jedi sai tietää, että Vash oli eläessään luonut tunnuksen akatemian turvajärjestelmään, mikä antoi jedille mahdollisuuden avata ulko-ovet ja paeta akatemiasta. Hän tekikin näin ja pakeni käyden ensin lyhyen taistelun Sionia vastaan.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki