FANDOM

Lumiya NEC
Lumiya
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Coruscant

Syntynyt

21 BBY

Kuollut

40 ABY

Fyysiset tiedot
Laji

Ihminen

Sukupuoli

Nainen

Pituus

n. 160 cm

Hiukset

Punaiset, harmaantuvat

Silmät

Vihreät

Kyborgiset muutokset

Lukuisia proteeseja

Aikakaudet
Liittoutuma
Mestarit
Oppilaat

Lumiya, joka alkujaan tunnettiin Shira Elan Colla Brienä, oli Darth Vaderin ja Darth Sidiouksen kouluttama naispuolinen pimeän puolen oppilas, josta myöhemmin tuli Sithien musta valtiatar. Lumiya tunnettin tavastaan käyttää valopiiskaa.

Brie oli keisarillisen tiedustelun jäsen, joka Vaderin määräyksestä soluttautui Kapinaliittoon mustatakseen Vaderin pojan, Luke Skywalkerin maineen. Skywalker ampui Brien alas taistelussa ja tämä kärsi vakavia vammoja, minkä jälkeen Vader pelasti naisen ja lisäsi tälle kyberneettisiä jäseniä, jotka muistuttivat hänen omiaan.

Otettuaan nyt käyttöön nimen Lumiya, hän kouluttautui sithien salaisuuksiin Vaderin alaisuudessa. Häntä tarjottiin Palpatinelle yhdeksi keisarin käsistä. Sekä Palpatinen että Vaderin kuoltua Endorin taistelussa, Lumiya julistautui Sithien mustaksi valtiattareksi. Hän myöhemmin käännytti ja koulutti Vaderin tyttärenpojan, Jacen Solon sithiksi ja sytytti toisen galaktisen sisällissodan ennen kuin hänen entinen rakastajansa, Luke Skywalker surmasi hänet 40 ABY. Tämän jälkeen Lumiyan oppipoika, joka nyt tunnettiin Darth Caeduksena, peri sithien mustan valtiaan tittelin.

Esiintymiset Muokkaa

Lähteet Muokkaa

Edeltäjä:
Darth Sidious
Sithin musta valtiatar
4 ABY-40 ABY
Seuraaja:
Darth Caedus

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki