Fandom

Jedipedia

Magnalinjan 3000 ilmabussi

4 625sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Coruscant air bus2.jpg
Magnalinjan 3000 ilmabussi
Tuotantotiedot
Valmistaja

Go-Corp

Malli

Magnalinjan 3000 lentävä kuljetusalus

Luokka

Ilmabussi

Tekniset tiedot
Pituus

14 metriä[1]

Huippunopeus

200 km/h[1]

Miehistö

Pilotti (1)

Matkustajat

32[1]

Käyttö
Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi

Liittoutuma

Galaktinen Tasavalta

Magnalinjan 3000 ilmabussi oli ilmabussimalli, jonka tuotti Go-Corp. Sitä käytettiin enimmäkseen Coruscantilla Galaktisen Tasavallan viimeisinä vuosina.

OminaisuudetMuokkaa

Magnalinjan 3000 ilmabussi oli noin neljätoista metriä pitkä, ja sen maksiminopeus oli 200 km/h. Ilmabussissa oli voimakkaat ilmanvaihtojärjestelmät, ja siinä oli myös kuusi replusiolennätintä. Ilmabussiin mahtui 32 matkustajaa kerrallaan. Sisällä oli myös informaatiotauluja, joista saattoi nähdä aikatauluja ja matkareittejä Galaktisen kaupungin halki, kuten myös tavallista yleisviihdettä. Bussin kontrollointihuone sijaitsi sen peräosassa ja kuljettaja istui bussin takaosassa huomattavasti matkustajien yläpuolella.

HistoriaMuokkaa

22 BBY Padmé Amidala ja Anakin Skywalker naamioituivat nuoreksi naimisissa olevaksi kaksikoksi Tuhannen kuun aurinkokunnasta ja matkustivat magnalinjan 3000 ilmabussilla päästäkseen Jendirian Valley -alukselle, joka veisi heidät Naboolle.

Tämä ilmabussi muistutti huomattavasti jedien Jedien sukkulabussia, jota jediritarit ja senaatin jäsenet käyttivät matkaessaan.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki