FANDOM

Maw.jpg
Maw
Elämäkerralliset tiedot
Syntynyt

90 BBY

Kuollut

5 ABY (ikä 95)

Fyysiset tiedot
Laji

Boltrunialaiset

Sukupuoli

Mies

Hiukset

Ei ole

Silmät

Ruskeat/mustat

Aikakaudet
Liittoutuma
Mestarit

Jerec

"Sille, jota kutsutaan Mawiksi: katkeralle yksilölle, joka vihaa kaikkia, mutta osoittaa uskollisuutta vain muutamille. Jokaiselle muskelilleen riittää häneltä vihaa. Tämä viha pitää hänen vanhenevan ruumiinsa vahvana"
Qu Rahn henkenä Kyle Katarnille[lähde]

Maw oli entinen jedi, joka kuului Jerecin Seitsemään mustan jedin ryhmään. Kyle Katarn kohtasi ja kukisti Mawin matkallaan Jedien laaksoon.

ElämäkertaMuokkaa

Maw kyle.jpg

Maw ja Kyle taistelussa.

Mawilla oli lyhyt kärsivällisyys, ja hän raivostui aina kun hänelle kasautui liikaa paineita. Hän luotti voimaansa ja aggressiivisuuteensa mieluummin kuin tekniikkaan. Mawin tapoihin ei kuulunut torjua vastustajan hyökkäystä, vaikka kukaan ei olisi pystynyt läpäisemään hänen torjuntaansa, jos hän olisi sen tehnyt.

Kun Suuri jedipuhdistus koitti, Maw oli 70 vuotta vanha aggressiivinen jedivarjostaja. Silloin hän oli suorittamassa tehtävää syvässä avaruudessa. Hänet oli merkitty olemaan yhä vapaalla jalalla Imperiumin aikoihin, mutta silti inkvisiittori Jerec jäljitti hänet ja käänsi hänet pimeälle puolelle. Sitten Maw auttoi Jereciä metsästämään ja tappamaan entisiä kollegoitaan. Hän kokosi pienen armeijan Tuskeneita, joiden avulla ryösti jedien hautapaikkoja.

Myöhemmin Jerecin tähtituhoajalla, Vengeancella vanki Qu Rahn haastoi Mawin miekkailuun ja tämä loukkaantui pahasti. Hän menetti molemmat jalkansa, mutta pysyi elossa vihan ja Voiman avittamana. Hän asensi jalkojensa paikalle replusiolennättimen, jolla hän pystyi leijumaan, mutta myöhemmin hän oppi lentämään pimeän puolen lentovoimalla. Hän käytti leijumista hyväkseen valosapelitekniikoissa, kuten 360 asteen pyöräytyksessä.

Mawista tuli Jerecin johtaman 7 mustan jedin ryhmän yksi jäsen. Muita olivat Yun, Gorc, Pic, ja Sariss.

Mawin viha ja voimakkuus olivat hänen vahvuuksiansa, mutta lopulta ne osoittautuivat heikkouksiksi. Rahn kertoi Kylelle Mawista henkenä ennen heidän miekkailuaan. Mawin ja Kylen miekkailussa Maw yritti raivota päälle raa'alla voimalla ja raivokkailla hyökkäyksillä. Kyle lopulta käytti Mawin heikkoutta ja kukisti hänet. Maahan painettu ja aseista riisuttu Maw yritti saada Kyleä vihan polulle kertomalla, kuinka hän oli Jerecin kanssa tappanut tämän isän.

Kulissien takaaMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

Maw1.jpg

Tietokoneella generoitu versio Mawista.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki