Fandom

Jedipedia

Musta Aurinko

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu3 Share
Blacksun.png

Mustan auringon logo.

Musta Aurinko (engl. Black Sun) oli galaksin laajuinen rikollisjärjestö, jonka päämaja oli Coruscantilla. Sillä oli pitkä historia ja vaikka 20 BBY Darth Maul surmasi järjestön silloisen johtajan, se jatkoi toimintaansa vielä pitkään.

KuvausMuokkaa

Mustalla auringolla oli suuri määrä vaikutusvaltaa ja sen korruptiota harjoittaneet haarat olivat kietoutuneet useiden galaktisten hallitusten rakenteisiin kautta aikojen. Se oli tunnetuin piratismin ja salakuljetuksen harjoittamisesta, mutta nämä olivat vain jäävuoren huippu järjestöstä, joka kattoi koko galaksin.[1] Musta aurinko oli sekaantunut kaikkeen galaksissa harjoitettuun rikolliseen toimintaan ja sen verkostot olivat lähes yhtä laajat ja tehokkaat kuin keisarillisen tiedustelupalvelun.[2] Järjestöllä oli käytössään kalustoa suunnilleen yhtä paljon kuin reilun kokoisella planetaarisella armeijalla, ja siihen kuului jopa jalkaväkeä.[3]

Mustan auringon johtajalla oli alaisuudessaan yhdeksän Vigoa (vanhassa tionesessa sana tarkoitti "veljenpoikaa"). Jokaiselle vigolle oli jaettu oma alueensa ja sektorinsa hallittavaksi.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Katso myösMuokkaa

Kauppaliitto.jpg Tämä järjestöstä kertova artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id.png

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki