Fandom

Jedipedia

Naboon avaruustaistelu

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Edellinen:

Naboon suotaistelu

Samanaikainen:
Seuraava:

Konfliktin loppu, tehtävä Outland-asemalla

Naboon avaruustaistelu
ControlshipTPM.jpg
Sota:

Naboon invaasio

Päivämäärä:

32 BBY

Paikka:

Naboon kiertorata

Lopputulos:

Naboon voitto

Osanottajat

Bravo lentue

Kauppaliitto

Komentajat

Ric Olié

Daultay Dofine

Joukot
Menetykset
  • Useita tähtihävittäjiä
  • Kaikki joukot
  [Lähde]

Naboon avaruustaistelu oli Naboon saarron aikaan käyty taistelu, joka päätti kaikki planeetan pinalla käydyt sodat.

Taistelu käytiin Kauppaliiton ja Naboon avaruusjoukkojen Bravo-lentueen välillä. Naboolaisten tarkoituksena oli tuhota droidien komentoalus, jotta kaikki planeetan pinnalla sotivat droidit sulkeutuisivat. Useat lentäjät, mukaanlukien Gavyn Sykes, onnistuivat hyökkäämään komentoaluksen kimppuun ja tuhoamaan tämän suojakilvet.

Taistelun raivotessa, nuori Anakin Skywalker joutui taisteluun tähtihävittäjänsä autopilotin takia. Hän tuhosi samalla useita Kauppaliiton hävittäjiä, mutta sai lopulta osuman alukseensa ja laskeutui komentoaluksen hangaariin.

Samalla taisteluun osallistui yksi palkkasoturi, joka onnistui tuhoamaan useita Naboolaisten aluksia ennen kuin Rhys Dallows ampui hänet alas.

Hangaarissa, Anakin, laukaisi vahingossa parin protonitorpedoja, jotka lensivät suoraan aluksen reaktoriin. Anakin pakeni aluksellaan välittömästi ja lensi räjähtävästä komentoaluksesta ulos. Tämän räjähdyksen seurauksena, kaikki aluksen miehistö tuhoutui ja Naboon droidit deaktivoituivat. Naboon sota oli päättynyt.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki