Fandom

Jedipedia

Nomi Sunrider

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Nomi Sunrider
Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen[1]

Sukupuoli

Nainen[2]

Pituus

160 cm[3]

Hiusten väri

Ruosteenruskeat[3]

Silmien väri

Sinivihreät[3]

Aikakaudet

Vanhan Tasavallan aikakausi[2]

Liittoutuma(t)
Mestarit
Oppilaat

Vima Sunrider[8]

"Tämä jedi tulee olemaan tärkeässä roolissa tulevissa taisteluissa. Todellakin, hän tulee olemaan vahva—hohtava olento hän on."
―Ood Bhar Nomi Sunrideria koskien[lähde]

Nomi Sunrider oli naispuolinen ihminen, joka kuului Galaktisen Tasavallan jediritareihin. Nuorena hän oli avioitunut Andur Sunriderin kanssa, joka opiskeli jediksi ja aikanaan Nomi synnytti heille tyttölapsen, joka vanhemmat nimesivät Vimaksi. Matkalla Stennessin aurinkokuntaan hutt Boggan käskyläiset väijyttivät Andurin varastaakseen tämän kuljettamat adegalaiset kristallit. Andur sai surmansa seuranneessa taistelussa ja Nomi joutui vastoin tahtoaan aloittamaan opinnot jediksi. Aikanaan Nomi päätti koulutuksensa jedimestari Thonin alaisuudessa ja sai käskyn osallistua Onderonille lähetettyyn joukkoon, jonka tehtävänä oli auttaa Ulic Qel-Dromaa pysäyttämään Freedon Naddin kapina. Yhdessä muutamien muiden jedien kanssa Nomi auttoi Qel-Dromaa lopettamaan kapinan ja kukistamaan sithien hallinnan Onderonilla. Tapahtumien jälkeen Nomi oli yksi lukuisista jedeistä, jotka osallistuivat suureen sithsotaan Exar Kunia ja tämän oppilaaksi kääntynyttä Ulicia vastaan. Sodan aikana Nomi näki, miten Ulic surmasi oman veljensä Cayn, ja tunteidensa vallassa käytti voimiaan erottaakseen Ulicin pysyvästi Voimasta. Nomin kukistettua Qel-Droman, sithsota loppui nopeasti.

Suuren sithsodan tuottamaa tuhoa seuranneena aikana Nomi kohosi tasaista tahtia jedien arvoasteikossa ja Exis Stationin konklaaviin mennessä hän oli kohonnut koko jediritarikunnan johtajaksi. Nomi kutsui konklaavin kokoon voidakseen keskustella kaikkien jedien kanssa tavoista uudelleenrakentaa sääty sodan jälkeen. Vielä vuosikausia Nomin kuoleman jälkeen jedihistorioitsijat muistivat hänet ja hänen tarinaansa kerrottiin yhä uudelleen vuosisatojen kuluessa.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Edeltäjä:
Ei tiedossa
Jedien suurmestari
3986 BBY-?
Seuraaja:
Lopulta Zym

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki