FANDOM

Nuoret olivat lapsista ja nuorista aikuisista koostunut ryhmä Melida/Daanilla, missä he pyrkivät vastustamaan planeetalla sukupolvien ajan kestänyttä sotaa. Tämä ryhmittymä kuitenkin käytti myös väkivaltaa molempia osapuolia kohtaan päästäkseen tavoitteisiinsa, joihin kuuluivat kaikki sisällissodan toimien lopettaminen ja Todistusten salien tuhoaminen, joita Nuoret pitivät pelkkinä sotien muistomerkkeinä. Monet Nuorten jäsenistä olivat orpoja menetettyään vanhempansa taisteluissa ja monien isovanhemmat olivat yhä joko melidojen tai daanien armeijoissa. Useat Nuorten tukikohdista oli rakennettu Melida/Daanin pääkaupungin Zehavan alapuolisiin viemäreihin.

Cerasi ja Nield olivat Nuorten pääasialliset johtajat, vaikka maaseudulla olleilla Haaskanuorilla oli oma johtajansa, Mawat.

Vuosia ennen Naboon invaasiota jediritarit Qui-Gon Jinn ja Obi-Wan Kenobi lähetettiin planeetalle pelastamaan jeditoveriaan Tahlia. Nuoret auttoivat jedejä ja näiden asiaan vakaasti uskonut Kenobi päätti jäädä planeetalle auttamaan sodan päättämisessä. Saavutettuaan voiton Nuoret kuitenkin muuttuivat vallanhimoisemmiksi, mikä johti järjestön sisäiseen riitaantumiseen ja Kenobin eristämiseen. Vasta Cerasin kuolema herätti Nuorissa jälleen halun tehdä yhteistyötä, mikä johti rauhan saavuttamiseen Melida/Daanille. Planeetan sisällissodan näin ratkettua Kenobi oivalsi, ettei hän kuulunut Nuorten joukkoon, vaan hänen paikkansa oli jedien keskuudessa.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki