Fandom

Jedipedia

Osvald Teshik

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Osvald Teshik oli keisarillisen laivaston suuramiraali. Hän oli yksi alkuperäisistä kahdestatoista suuramiraalista, jotka saivat vasta luodun arvonimen keisari Palpatinelta kaksi vuotta ennen Yavinin taistelua. Hän johti keisarillisen keskuksen yläsektoria, johon pääkaupunki Imperiumin keskus kuului, sekä kaikkia yläsektorin laivastoja.

Teshikin epäonnistuttua pelastamaan neuvonantaja Coh Veshiviä Kapinaliiton valtaamalta fregatilta Far Orbitilta, jota komensi karkurikapteeni Dhas Fenoep Vedij, Palpatine lähetti tämän alivoimaisen joukon komentajana Hapesin ryppääseen taistelemaan Hapanin kuninkaallista laivastoa vastaan. Hän oli vähällä kuolla taistelussa ja seitsemänkymmentäviisi prosenttia Teshikin ruumiista piti korvata cyberneettisillä osilla. Sen jälkeen monet hyljeksivät häntä, koska häntä pidettiin heikkona ja vastenmielisenä.

Teshik oli toisella Kuolemantähdellä Endorin taistelun aikaan, kapinallisten hyökätessä sitä vastaan 4 ABY. Hän pakeni taisteluaseman vaurioiduttua lippulaivalleen, Imperial I -luokan tähtituhoaja Eleemosynarylle. Sieltä käsin hän jatkoi taistelua vielä neljä tuntia, kunnes keskitetty ionikanuunatuli vahingoitti hänen alustaan. Kapinalliset vangitsivat hänet ja tuomitsivat kuolemaan epäinhimillisistä rikoksista, mutta hän vain nauroi mekaanista naurua kuullessaan tuomionsa.

LähteetMuokkaa

Galaktisen Imperiumin suuramiraalit
Martio Batch · Nial Declann · Grant · Josef Grunger · Ishin-Il-Raz
Afsheen Makati · Mitth'raw'nuruodo · Danetta Pitta · Peccati Syn
Miltin Takel · Osvald Teshik · Rufaan Tigellinus · Demetrius Zaarin

Valorum.jpg Tämä henkilöön liittyvä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id.png

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki