FANDOM

Pimeän voiman temppeli oli Dromund Kaasille rakennettu sithien temppeli ja yksi monista sithien imperiumin siirtokuntamaailmoista. Sen korkein torni oli pimeän puolen nexus.

HistoriaMuokkaa

Dromund Kaas temple

Pimeän voiman temppeli yöllä.

Temppeli sijaitsi Dromund Kaasin soisella alueella ja sitä vartioivat vahdit kauan alkuperäisen sithien imperiumin tuhoutumisen jälkeen ja se oli valon ja pimeyden sodan taistelukenttänä.

Temppelin ottii uudelleen haltuunsa Darth Millenial, joka ei kunnioittanut Darth Banen Kahden sääntöä, vaan perusti oman sithien uskonnollisuuden Dromund Kaasille. Temppeli palveli hänen "säätynsä" tukikohtana, joka kantoi titteliä: Pimeän puolen profeetat. He aikoinaan liittyivät uuteen hallintoon ja salaiseen imperiumin säätyyn.

Tässä temppelissä profeetat, kuten lordi Cronal loivat karmivia sithmutaatioita ja olentoja, kuten Gorgin, Picin ja erään noghrin. Temppeli palveli myös harjoituskenttänä monille keisarin pimeän puolen palvelijoilleen kuten suuramiraali Nial Declannille sekä oli Cornalin tyttären, Sarissin lapsuuden koti.

SHOT0009

Mara Jade taistelee zombieita vastaan temppelin katakombeissa.

Seuraen suurprofeetta Kadannin ja itse keisari Palpatinen välisestä riidasta profeetat hylkäsivät Dromund Kaasin ja lensivät Bosthirdalle piileskelemään. Temppeli jäi kuitenkin melko tyhjäksi pimeän puolen paikaksi, vaikka Kyle Katarn vajosi hetkellisesti pimeälle puolelle tämän temppelin seinien sisällä. Mara Jade taisteli tiensä temppelin vaarojen, kuten sith-zombieiden läpi ja käänsi Kylen takaisin valoisalle puolelle.

  • Sith-kaiverruksia temppelin seiniltä:

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki