Fandom

Jedipedia

Pre Vizsla

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
PreVizsla.jpg
Pre Vizsla
Elämäkerralliset tiedot
Ruumiilliset tiedot
Sukupuoli

Mies[1]

Hiusten väri

Vaaleat[1]

Silmien väri

Siniset[1]

Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi[1]

Liittoutuma(t)
"Sukupolvien ajan minun sukulaiset ovat puolustautuneet jedejä vastaan. Nyt se nainen likaa mandalorialaisten maineen. Puolusta häntä, jos haluat."
―Pre Vizsla Satine Kryzestä Obi-Wan Kenobille[lähde]

Pre Vizsla oli mandalorialaisen Kuolemanvahti-järjestön miespuolinen johtaja kloonisotien aikana. Vizsla halusi palauttaa mandalorialaisten perinteet ja tavat ja liittoutui Itsenäisten aurinkokuntien konfederaation ja kreivi Dookun kanssa voidakseen kaataa herttuatar Satine Kryzen johtama rauhaa hakeva järjestö, uudet mandalorialaiset. Vizsla toimi kuvernöörinä Mandaloren kuun, Concordialla ja oli julkisesti lojaali herttuatar Kryzelle. Hän johti kuitenkin Death Watchia Concordia hylätyiltä kaivoksilta ja järjesti sarja terrori-iskuja Mandalorella. Kun jedimestari Obi-Wan Kenobi saapui Concordialle Kryzen kanssa tutkimaan jälkeä, joka johti kaivokseen, Vizsla joutui paljastamaan olevansa Death Watchin johtaja ja vihollinen Kryzen hallitukselle.

Otettuaan yhteen Kenobin kanssa valosapelitaistelussa oman, mustan valosapelin kanssa, Vizsla joutui pakenemaan. Hän pakeni Concordialta sotilaittensa kanssa ennen kun hänet olisi voinut pidättää. Paonsa jälkeen entinen kuvernööri liittoutui senaattori Tal Merrickin kanssa siepatakseen Kryzen tämän ollessa matkalla galaktisen pääkaupunkiin, Coruscantiin.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki