FANDOM

Shocktrooper 01

Rynnäkkösotilas.

Rynnäkkökloonisotilaat (yksinkertaisemmin rynnäkkösotilaat) olivat erikoistuneita ja erityisiin oloihin koulutettuja kloonisotilaita joita johti kloonikomentaja Thire. Nämä sotilaat otettiin käyttöön ensimmäistä kertaa vasta kloonisotien loppupuolella pitämään yllä turvallisuutta ja järjestystä Tasavallan maailmoilla.

Kun Coruscantiin alkoi Jabiimin taistelun puhjettua lisääntyä levottomuuksia, rynnäkkösotilaat kasvatettiin ja koulutettiin itse Coruscantilla Kaminon tyylisissä puhtaissa olosuhteissa.

OminaisuudetMuokkaa

Clone Shock Trooper 05

Rynnäkkösotilaita Mustafarilla, jotka tulivat keisarin kanssa noutamaan Darth Vaderia.

Näistä punaisilla merkeillä koristelluista sotilaista tuli yleinen näky Galaktisessa kaupungissa, jossa he toimivat lainvalvojina, partioimassa yleisiä alueita ja vartioimassa tärkeitä hallituksen rakennuksia ja avaruussatamia. Nämä tappavat kloonisoturit loi itse ylikansleri Palpatine, Sotaneuvoston neuvonantopaneeli ja Kotimaailman turvallisuuskomento.

Vaikka he käyttivät vaiheen II kloonihaarniskaa, joka oli yleinen kaikille Tasavaltaa kloonisotien viimeisinä vuosina palveleville sotilaille, heitä koristi lisäksi punaiset merkinnät kypäriensä ja vartalohaarniskan ympärillä. Näillä sotilailla oli oikeus vaatia ketä tahansa todistamaan henkilöllisyytensä ja näyttämään muita turvapaperinsa. Näistä sotilaista oli liikkeellä myös huhuja, että he valvoisivat yksityistiloja ja väkivaltaisesti tukahduttaisivat sodan vastaisia mielenosoituksia.

Kuten kaikki kloonisotilaat, he käyttivät aseinaan DC-15A -sädekivääriä sekä DC-15S -sädeaseita.

HistoriaMuokkaa

Rynnäkkösotilaiden tehtävä oli suojella Coruscantia, kuten 501. legioonankin, ja he vastasivat suoraan ylikansleri Palpatinelle. Kun Galaktinen Imperiumi nousi valtaan, nämä rynnäkkösotilaat olivat ensimmäisten joukossa muutettaviksi Imperiumin iskusotilaiksi. Tästä heille annetusta lempinimestä tuli välittömästi virallinen nimitys kaikille klooneille Tasavallan muuntauduttua Imperiumiksi.

Shocktrooper Unleashed

Rynnäkkösotilaita Mustafarilla.

Suuri määrä rynnäkköklooneja seurasi Palpatinea senaattiin Mace Windun kumppaneineen yritettyä murhata hänet, ja myöhemmin sinne saavuttuaan etsivät onnistumatta Yodan ruumista Senaatin rotundasta. Galaktisen sisällissodan aikana rynnäkkösotilaista tuli pelättyjä Coruscantin vartijoita. Nämä tappavat iskusotilaat naamioituivat purppuranpunaiseen panssariinsa ja heillä oli myös tehtävänään pitää lakia yllä Coruscantilla.

Kulissien takaaMuokkaa

Kaikilla kanoonisesti nähdyillä rynnäkkösotilailla oli punaiset panssarinvärit, mutta eräs kortti Official Pixistä lähetettynä vuoden 2006 Star Wars.comin Hyperspacen faniklubijäsenen pakkauksen mukana näytti rynnäkkösotilaan sinisellä panssarilla punaisen sijaan, vaikka sotilas oli muuten samankaltainen yleisen olemuksen kanssa. Tämän värin kanoonisuus pysyy epävarmana.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki