FANDOM

Wiki.png

UnderConstruction.png

HUOM!
Tämä artikkeli, käännös tai niiden osa on vasta keskeneräinen, ja sitä ei ole saatettu loppuun. Koska artikkeli on kesken, kaikenlainen apu sen parantamiseksi on tervetullutta.

Saak'ak.jpg
Saak'ak
Tuotannolliset tiedot
Valmistaja

Hoersch-Kessel Drive, Inc.

Malli

Muokattu Lucrehulk-luokan LH-3210 rahtialus

Luokka

Lippulaiva

Tekniset tiedot
Pituus

3,170 meters (läpimitta)

Huippunopeus (ilmakehässä)

500 Km/h

Moottori(t)

Rendili StarDrive proton 2 (primary)/proton 12 (secondary)

Hyperajo

Luokka 2

Aseistus

Nelosturbolaser emplacements (42)

Lastitilat
Käyttötiedot
Liittoutuma

Kauppaliitto

Saak'ak, tunnettiin myös peruskielellä nimellä Voitonkahmija, oli Kauppaliiton laivaston lippulaiva Naboon saarron aikana.

HistoriaMuokkaa

Lucrehulk-luokan taistelualus Saak'akin kapteenina toimi Daultay Dofine ja Komentajana Tey How. 32 BBY Saak'ak toimi Kauppaliiton varakuningas Nute Gunrayn ja vaatetusupseeri Rune Haakon tukikohtana kun liitto käynnisti Naboon invaasion 32 BBY.

Saak'ak komentosilta.jpg

Nute Gunray Saak'akkin komentosillalla.

Vähän aikaa saarron alkamisen jälkeen, ylikansleri Finis Valorum lähetti jedimestari Qui-Gon Jinn ja hänen padawaninsa Obi-Wan Kenobin neuvottelemaan varakuninkaan kanssa saarron purkamisesta. Jedit laskeutuivat Saak'ak'in hangaariin ja siirtyivät neuvottelusaliin odottamaan Gunrayta. Neuvottelut eivät kuitenkaan koskaan alkaneet, kun Gunray sai tietää Tasavallan lähettäneen jedejä neuvottelijoiksi. Hän otti välittömästi yhteyden Darth Sidioukseen, joka määräsi jedit surmattaviksi. Qui-Gon ja Obi-Wan onnistuivat kuitenkin pakenemaan droideista koostuvista turvajoukoista huolimatta, ja piiloutuivat Kauppaliiton laskeutumisalukseen, joka vei heidät planeetalle.

Kauppaliiton vallattua ja miehitettyä Theedin kuninkaallisen palatsin kiertoradalla olevat saartoalukset, kuten Saak'ak, hajaantuivat, jättäen ainoastaan droideja ohjaavan aluksen valvomaan ja kontrolloimaan Naboon valtausjoukkoja.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki