FANDOM

Atticon2.png

Tätä artikkelia tai artikkelin osaa on pyydetty parannettavaksi.
Syy: Luettavuus ja kappalejako.
Voit auttaa Jedipediaa parantamalla artikkelia. Lisää tietoa saattaa olla artikkelin keskustelusivulla.

Kotoriibox.jpg
Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords
Tuottaja(t)

Obsidian Entertainment

Julkaisija(t)

LucasArts

Ilmestynyt kauppoihin
Genre

Roolipeli

Konsolit

Xbox, Windows

Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords on Tähtien sodan maailmaan sijoittuva roolipeli. Se on jatko-osa suositulle Star Wars: Knights of the Old Republic -pelille, vaikka pelit tuottivat eri yhtiöt. Alkuperäinen peli oli BioWaren tuottama, mutta tämä oli kiireinen muiden projektien kanssa eikä ehtinyt kehittää jatko-osaa. He kuitenkin suosittelivat Obsidiania, joka lopulta toimi pelin kehittäjänä. Peli julkaistiin Xboxille 6. joulukuuta 2004 ja tietokoneelle 8. helmikuuta 2005.

JuoniMuokkaa

(Huom: Tämä perustuu kaanoniseen naispuoliseen hahmoon, joka seuraa Voiman valoisaa puolta. Sukupuoli, planeettojen järjetys ja useat muut seikat saattavat vaihdella pelaajan valintojen mukaan.)

Pako PeragukseltaMuokkaa

On vuosi 3951 BBY, viisi vuotta jedien sisällissodan jäljeen, ja neljä vuotta siitä, kun valoisalle puolelle palannut Revan lähti omille teilleen tuntemattomaan avaruuteen. Tällöin Revanin alus, Ebon Hawk, palaa pahoin vahingoittuneena Peraguksen aurinkokuntaan kantaen kuutta matkustajaa: Revanin seurueeseen kuuluneita droideja, T3-M4:ää ja HK-47:ää, kahta muuta droidia, 3C-FD:tä ja HK-50:ttä, ja kahta ihmistä, karkoitettua jediä ja Kreia nimistä vanhaa naista, jotka ovat tajuttomina. T3-M4 onnistuu ohjaamaan aluksen Peraguksen kaivuulaitokseen, missä jedi asetetaan koltotankkiin parantumaan ja kuolleeksi luultu Kreia jätetään ruumiishuoneelle.

Herättyään ja noustuaan tankista, karkotettu löytää transsista heräävän Kreian sekä voimahäkkiin vangitun Atton Randin. Kolmikko huomaavat pian olevansa ainoat hengissä olevat asemalla, joka on täynnä kuolleita kaivajia ja aggressiivisia kaivuudroideja, jotka ovat alkaneet "kaivaa" kaikkea elollista. Lopulta karkotetulle selviää, että HK-50 on syyllinen laitoksen vahingoille ja hän tuhoaa droidin.

Samalla Galaktisen Tasavallan alus, Harbinger, saapuu Pergukseen. Tämä samainen alus oli aikaisemmin kuljettanut jediä Telos IV:lle, ennen kuin tapahtumien sarja oli johtanut hänen saapumiseensa kaivuuasemalle. Kun jedi, Kreia ja Atton pakenevat Peragukselta Harbingerille, he kohtaavat aluksen täynnä sithejä ja heitä johtavan Darth Sionin. Tällöin Kreia päättää harhauttaa sithlordia samalla kun jedi ja Atton pakenevat aluksen polttoaineputkia pitkin. Sion leikkaa Kreian käden irti valosapelillaan ja karkotettu tuntee uuden oppaansa tuskan kaksikon välille syntyneen siteen johdosta, mutta Atton kehottaa heitä jatkamaan matkaa. He sitten löytävät T3-M4:n ja jatkavat tämän kanssa hangaariin, missä astuvat Ebon Hawkiin. Kaksikon yrittäessä estää sithejä pääsemästä alukseen, vahingoittunut Kreia liittyy heihin ja ryhmä pakenee Ebon Hawkilla joutuen aluksen takaa-ajamaksi. Yrittäessään paeta aurinkokunnasta, ryhmä lentää Peragus II:ta ympäröivän asteroidikehän poikki ja samalla Harbinger ampuu heitä osuen asteroidiin, mitä seuraa räjähdysten sarja, joka tuhoaa kaivuuaseman, asteroidikentän ja itse planeetan.

HahmoluokatMuokkaa

Aloitusluokat

Lisäluokat:

MinipelitMuokkaa

Tykkitaistelut
Joskus pelaajalle tulee mahdollisuus taistella vastustajiaan vastaan käyttämällä Ebon Hawkin suurta lasertykkiä. Tämä taistelu voidaan käydä joko maan pinnalla sotilaita tai avaruudessa aluksia vastaan ja taistelun tarkoituksena on estää vihollisia pääsemästä alukseen tai tuhota tätä. Tykkitaistelut eivät ole vuoropohjaisia vaan ne muistuttavat FPS-videopelejä.

Kiituriajot
Kiituriajot on yleinen harrastus Vanhan Tasavallan aikaan ja myös pelaaja voi osallistua niihin useilla planeetoilla.

Pazaak
Pelissä yleisimmin kohdattava minipeli on ehdottomasti korttipeli pazaak, jota harjoitetaan jokaisessa vastaan tulevassa kantiinassa sekä useissa muissa paikoissa. Peli tavallisesti alkaa pelaajan valitessa panoksensa sekä käyttämänsä korttipakan, joka koostuu 10 kortista. Tämän jälkeen pelaaja ja tämän vastustaja saavat pakoistaan sattumanvaraisesti eriarvoisia kortteja. Pelaajan tehtävänä on saada edessä oleviensa korttien yhteenlasketuksi summaksi suurempi kuin vastustajallaan, mutta ei saa ylittää 20 pisteen rajaa. Pelissä käytetään myös miinus-merkeillä merkittyjä kortteja, joita käytetään vähentämään korttien kokonaisarvoa rajan ylittyessä. Kolme kättä voittanut voittaa koko pelin.

TuotantotiimiMuokkaa

ÄäninäyttelijätMuokkaa

TuotantoMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

HenkilötMuokkaa

Asteriskilla merkityt hahmot ovat juonen kannalta oleellisia.

LajitMuokkaa

OlennotMuokkaa

Organisaatiot ja tittelitMuokkaa

SijainnitMuokkaa

TapahtumatMuokkaa

Knights of the Old Republic
KotOR -videopelit
Knights of the Old Republic - The Sith Lords
The Old Republic
KotOR -sarjakuvan tarinat
Crossroads - Commencement - Flashpoint
Homecoming - Reunion - Days of Fear
Nights of Anger - Daze of Hate - Knights of Suffering
Vector - Exalted - Turnabout
Vindication
Muut sarjakuvat
Shadows and Light - Unseen, Unheard
Miniatyyriseikkailut
Opportunities
Oppaat
KotOR Strategy Guide - TSL Strategy Guide
Chronicles - Handbook - Campaign Guide

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki