Fandom

Jedipedia

Star Wars Roleplaying Game

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu1 Share
Wiki.png

Tämä artikkeli kertoo Wizards of the Coastin alkuperäisestä d20-järjestelmän roolipelistä. Saatat olla etsimässä West End Gamesin d6-järjestelmän roolipeliä tai uudistettua Saga Editionia.

Wizards of the Coast alkoi julkaista versiotaan Star Wars Roleplaying Gamesta marraskuussa vuonna 2000, sen jälkeen kun West End Games menetti lisenssinsä tuottaa omaa Star Wars: The Roleplaying Gameaan. Wizardsin sarja puolestaan päättyi huhtikuussa 2010, kun viimeisen kirjan, The Unknown Regionsin, julkaisuun.

Pelin perussäännöt pohjautuvat niin sanottuun "d20"-järjestelmään, jota Wizards käytti myös kolmannen editionin Dungeons and Dragons roolipelissä. Yksi pelaajista on pelinjohtaja, joka on vastuussa pelimaailmasta toimien sekä tuomarina että ohjaajana muiden pelaajien pelatessa vain yhdellä hahmolla. Hahmoilla on käytössään tiettyjä kykyjä ja tarvikkeita ja osa hahmoista voi myös käyttää Voimaa. Täydentävät sääntökirjat antavat lisää taustatietoja ja toimittavat statistiikkaa monille Tähtien sota universumin asioille, kuten avaruusaluksista, muukalaisolennoista, jedikyvyistä ja Voiman pimeästä puolesta. Lisätietoa on saatavilla myös planeetoista kuten Keskusmaailmoista tai Ulkoreunasta.

Wizards of the Coast lopetti uusien kirjojen tuottamisen roolipelisarjaan Ultimate Adversariesin jälkeen kesäkuussa 2004 keskittyen tuottamaan Star Wars Miniatures sarjaa. Tämä johtui Wizardsin sopimuksesta Lucasfilmin kanssa, joka rajoitti Star Warsiin liittyvien tuotteiden määrää, jonka Wizard sai vuoden aikana julkaista, ja miniatyyrien tuottaminen oli suhteessa kannattavampaa kuin roolipelisarjan jatkaminen. Uusi versio roolipelistä, joka tunnetaan Saga Editionina kuitekin julkaistiin 5. kesäkuuta 2007. 28. tammikuuta 2010 Wizards of the Coast ilmoitti päättävänsä sarjan sen kolmanteeentoista osaan The Unknown Regionsiin.

Wizards.comilla on saatavilla ilmaisia web-täydennyksiä.

Wp-id.png Tämä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id.png

Aiheesta muuallaMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki