FANDOM

Tämä artikkeli kertoo droidiluokasta. Saatat olla etsimässä Kauppaliiton B1-taisteludroidia.
B1-2 negtd.jpg

Kauppaliiton B1 taisteludroideja, yksiä kloonisotien yleisimpiä taisteludroidimalleja.

Taisteludroidit tai tappajadroidit tarkoittivat mitä tahansa droidia, joka oli suunniteltu taistelua varten.

Taisteludroidista oli monenlaisia tyyppejä. Ne varhensivat Galaktista Tasavaltaa tuhansia vuosia, ja varhaisin tunnettu malli oli Rakatalainen muinainen droidimalli ja Xim the Despotin käyttämät sotadroidit.

Monet parhaiten tunnetuista taisteludroideista kuuluivat Itsenäisten aurinkokuntien konfederaation kloonisotien aikaiseen arsenaaliin.

Kuitenkin Yavinin taistelun aikana taisteludroidit olivat erittäin harvassa, todennäköisimmin kloonisotien takia tai mahdollisesti, koska Galaktinen Imperiumi ei halunnut armeijaa, joka voitiin helposti rakentaa ja kääntää heitä vastaan.

Taisteludroidit ovat erittäin tehokkaita sotilaita, kuten on nähty esimerkiksi kloonisodissa. Kun jotkut sanovat, etteivät ne ole enempää kuin mielettömiä käveleviä ampujia, toiset voisivat kutsua heidän ajattelukyvyn puuttumista osaksi heidän hyvää sotilaallisuutta. Mieletön robottisotilas on lojaali, ei kyseenalaista, ja sitä on helppo kontrolloida toisin kuin elävää sotilasta. He eivät ole vain hyviä sotilaita: heidän ihmismäinen fyysinen muoto suo heille mahdollisuuden ohjata erilaisia sota-aluksia ja muuta koneistoa. Galaktisen sisällissodan aikana taisteludroidit on näemmä kokonaan vaihdettu iskujoukkoihin.

TaisteludroidityypitMuokkaa

Ääretön imperiumiMuokkaa

Xim the Despotin imperiumiMuokkaa

Sithien imperiumiMuokkaa

KrathMuokkaa

MandalorialaisetMuokkaa

Galaktinen TasavaltaMuokkaa

Sith-imperiumiMuokkaa

Itsenäisten aurinkokuntien konfederaatioMuokkaa

Droideka negtd0.jpg

Droideka.

B-2superbattledroid 1.jpg

B2-supertaisteludroidi.

Chirq CouncilMuokkaa

IG-88n droidiarmeijaMuokkaa

Zann ConsortiumMuokkaa

Galaktinen Imperiumi/Imperiumin jäänteetMuokkaa

Ssi-RuukMuokkaa

Uusi tasavalta/Vapaiden liittojen galaktinen allianssiMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

Kaanonittomat esiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki