Fandom

Jedipedia

Thrawnin käsi

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Tämä artikkeli kertoo linnoituksesta. Saatat olla etsimässä sanan muita merkityksiä.

Thrawnin käsi oli Nirauanin planeetalla ollut linnoitus. Sen nimi viittasi sen ulkonäköön, joka muistutti hieman kurkotettua kättä.

HistoriaMuokkaa

Suuramiraali Thrawn valitsi sen toimiensa keskukseksi vallatessaan tuntemattomilta sektoreilta alueita Galaktiselle Imperiumille ja puolustaessaan sitä galaksin rajoilta ja ulkopuolelta tulleita uhkia vastaan. Linnakkeessa oli täydellinen komentokeskus, kirjasto ja kloonausjärjestelmä, jota Thrawn käytti kloonatakseen itsensä tarpeen vaatiessa.[1]

19 ABY siitä oli tullut keskus Käden Imperiumille. Sen varuskuntaan kuului suurimmaksi osaksi chissejä, joita johti amiraali Voss Parck. Myös Soontir Fel kuului Thrawnin käden tavalliseen henkilökuntaan. Kun Mara Jade katosi etsiessään salaperäisiä tähtihävittäjiä, Luke Skywalker ja R2-D2 seurasivat häntä. Liittoutuen qon qaeiksi ja qon jhaksi kutsuttujen alkuperäisrotujen kanssa, he onnistuivat tunkeutumaan linnoitukseen.

Estääkseen Thrawnin kättä joutumasta Bastionin ja Imperiumin haltuun Mara Jade käytti aluksensa Jade's Firen kutsulaitetta ohjaamaan aluksen lentämään päin Käden päähangaaria ja siellä olevia aluksia. Luke ja Mara tunkeutuivat sen jälkeen takaisin rakennukseen ja löysivät Thrawnin salaisen kloonauskammion. Käyttäen kammion tietokonetta R2-D2 onnistui lataamaan vääristelemättömän kopion Caamas dokumentista.

EsiintymisetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki