Fandom

Jedipedia

Tuntemattomat alueet

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

Tuntemattomat alueet, Tuntematon avaruus tai Tuntemattomat sektorit oli yleisnimitys alueelle, jota ei ollut virallisesti kartoitettu. Se erosi Villistä avaruudesta siinä, että Villi avaruus oli yleensä jossakin määrin kartoitettu, mutta ei kunnolla tutkittu alue.

Tuntemattomat sektorit voi raa'asti määritellä alueeksi, joka on parhaiten tunnettujen ja käytetyimpien hyperavaruusreittien ulkopuolella. Niiden alueella ei Coruscantia yleensä pidetä sivilisaation keskuksena, eivätkä ne myöskään kuuluneet Galaktiseen tasavaltaan tai osallistuneet sisällissotaan. Eristyneisyyden syistä ei ole tarkkaa tietoa.

SijaintiMuokkaa

Tuntemattomat sektorit olivat lähinnä Bakuraa, Bilbringiä ja Imperiumin jäänteiden hallitsemia alueita. Alueen merkittävimpiä toimijoita olivat Chissien valtakunta, Ssi-Ruuvi Imperiumi, vagaarit, Killik yhteisöt ja Käden Imperiumi, mutta alueen rotuihin kuuluivat myös croket, ebruchit, nagait, tofit ja eickariet

Yksi tiedemiesten arvio eristyneisyyden syistä oli pimeän materiaalin keskittymä, mikä aiheutti painovoiman vaihteluita ja vaikeutti navigointia. Teoriaa vastaan todistaa kuitenkin galaksin tasapainoinen kiertyminen, mikä ei osoita pimeän aineen kasautumista. Tuntemattomilla sektoreilla on lisäksi mahdollista matkustaa - kuten corellialaiset kauppiaat tekivät ollessaan yhteydessä chissien kanssa paljon ennen heidän virallista "löytymistään".

Suuramiraali Thrawn, joka chissinä oli syntynyt alueella, lähetettiin tähtituhoaja Admonitorilla Tuntemattomille sektoreille näennäisesti yksinkertaiseen kartoitustehtävään. Tosiasiassa hän tutki ja yhdisti kokonaisia sektoreita Imperiumin valtaan. Alueella oleskellessaan Thrawn perusti varjoimperiumin, Käden Imperiumin ja oletettavasti kohtasi yuuzhan vongit.

SektoritMuokkaa

Aluetta ei oltu rajoitettu tai kartoitettu, joten sektoreita ei määritelty tänne.

AurinkokunnatMuokkaa

PlaneetatMuokkaa

LajitMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki