FANDOM

Tatooine

Tatooine, jota hallitsivat gangsterit ja rikollisherrat, sijaitsi Tasavallan hallintopiirin ulkopuolella.

"Täällä päin Tasavaltaa ei ole olemassa, meidän täytyy selvitä omillamme."
Shmi Skywalker[lähde]

Ulkokehän alueet (jotka yksinkertaisesti tunnettiin ulkokehänä) sijaitsivat galaksin Keskikehän ulkopuolella. Ulkokehän alueet olivat viimeisiä galaksin rajaseutuja ennen ulkoavaruutta ja tuntemattomia alueita. Galaktisen Tasavallan hallinto ei aina edes ulottunut Ulkokehän planeettoihin, ja niissä niin vapaus kuin orjuus saattoi esiintyä äärimmäisimmissä muodoissaan.

HistoriaMuokkaa

Mandalorialaissodissa mandalorialaiset päättivät ottaa ulkokehän alueet ensimmäiseksi taistelupaikaksi Tasavaltaa vastaan. 124 BBY Galaktinen senaatti julisti ulkokehän alueet vapaaksi kauppavyöhykkeeksi. Ulkokehän alueet olivat myös kloonisotien viimeisiä taistelukohteita. Välittömästi Imperiumin nousun jälkeen, imperiumin iskujoukkoja alettiin kouluttaa ja kasvattaa näille alueille. Alueiden kaukainen sijainti keskusmaailmoista oli syynä siihen, miksi monet kapinalliset tai yleensä hallitusta vastaan kapinoivat perustivat sinne kotinsa. Imperiumin suurmoffi Wilhuff Tarkin sai kerran tehtävän pitää ulkokehän planeetat hallinnassa.

Ulkokehällä käytettiin peruskaupankäyntikieltä tai huttesea.

RajasektoritMuokkaa

SektoritMuokkaa

AurinkokunnatMuokkaa

PlaneetatMuokkaa

EsiintymisetMuokkaa

Tämä luettelo on epätäydellinen. Voit auttaa Jedipediaa täydentämällä sitä.

Kaanonittomat esiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki