Fandom

Jedipedia

Vengeance (Jerecin supertähtituhoaja)

4 626sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Tämä artikkeli kertoo Jerecin supertähtituhoajasta. Saatat olla etsimässä sanan muita merkityksiä.
Vengeance SotG.jpg
Vengeance
Tuotannolliset tiedot
Valmistaja

Mahdollisesti Kuat Drive Yards

Luokka
Tekniset tiedot
Pituus

Yli 10 kilometriä [3]

Korkeus

Yli 150 metriä[3]

Moottori(t)
  • Päämoottorit (3)[3]
  • Kakkosmoottorit (2)[3]
  • Tertiääriset moottorit (6)[3]
Hyperajojärjestelmä

Varustettu[3]

Aseistus
Täydennykset
Käyttötiedot
Rooli(t)

Komentoalus [3]

Aikakausi
Ensimmäiseksi nähty

~3 ABY[1]

Viimeksi nähty

5 ABY[3]

Taistelut ja tapahtumat
Liittoutuma
Laivasto

Vengeancen taisteluryhmä[6]

Omistaja(t)

Jerec[3]

Tunnetut komentajat

Sysco[5]

"Sariss! Preparoi Vengeance hyperavaruuteen."
Jerec Sarissille[lähde]

Vengeance oli yli 10 kilometriä pitkä, musta Kuat Drive Yardsin supertähtituhoaja, joka palveli mustan jedin, Jerecin lippulaivana vuosia Endorin taistelun jälkeen. [7] Sen komentajana toimi kapteeni Sysco.[5]

OminaisuudetMuokkaa

MitatMuokkaa

Vengeance command tower.jpg

Vengeancen komentosilta.

Tämä Vengeance oli jopa yli 10 kilometriä pitkä, ja se nimettiin Jerecin vanhan tähtituhoajan mukaan, jota hän komensi Endorin taistelun aikoihin. [8]

Iskevin erikoisominaisuus Vengeancessa oli sen pitkittäinen muoto, joka oli kapeampi kuin tähtituhoaja yleensä, ja se oli melkein miekan muotoinen yleisen tikarin muodon sijasta, ja muistutti huomattavasti Victory II-luokan fregattia. Vengeancen muotoa muokkasi myös korkeus, joka oli noin 150 metriä ja alaspäin muotoutuva panssari suojasi suurta osaa sen rungosta. Aluksen komentosilta oli kookas, mutta suojasi suurta osaa sen komentotornia toisin kuin yleensä KDYn sotalaivoissa.[3]

Vengeancestern.jpg

Vengeancen takanäkymä ja sädemoottorit.

Supertähtituhoajaluokitus, johon Vengeance kuuului, on tuntemattomissa. Muut samankokoiset alukset tulivat mainituksi, mutta on epäselvää kuuluvatko ne samaan, vai toiseen samojen kokojen luokkaan. [5] Ainoa tiedetty asia on, että se oli yksi suurimmista supertähtituhoojista Imperiumin aikakaudella, mikä sijoitti sen kokoluokkaan, johon kuului tähtitaisteluristeilijä tai supertähtituhoaja.[9]

Hyökkäävät ja puolustavat järjestelmätMuokkaa

Vengeance nähtiin taistelussa ainoastaan kun se kukisti pienen CR90 korvetin,[3] mutta sen aseistus oli samankaltainen supertähtituhoaja Executor-luokan kanssa.[4]

PropulsiojärjestelmätMuokkaa

Vengeancessa oli ryhmä moottoreita, joka koostui kolmesta päämoottorista, kahdesta kakkosmoottorista (jotka kuljettivat kulkuneuvoa), sekä kuudesta tertiäärimoottorista, jotka sijaitsivat ryhmässä päämoottoreiden lähellä.

TäydennyksetMuokkaa

Vengeancen täydennyksistä tiedetään vain vähän, paitsi se, että siinä on tilat monelle TIE/in tähtihävittäjälle ja hyökkäyssukkulalle.[5]

HistoriaMuokkaa

Vengeance.jpg

Vengeance Imperial-luokan tähtituhoajasaattueensa kanssa.

Tätä alusta alettiin rakentaa vähän ennen Hothin taistelun alkua, kun Jerec lahjoitti entisen aluksensa, Vengeance IIn amiraali Kendal Ozzelin Kuolemanlentueelle kun odotti suuremman tähtituhoajansa valmistumista.[7]

Jerec käytti supertähtituhoajaansa tapaamispaikkana hänelle ja pimeän puolen eliitilleen seuraavina vuosina.[1]

Jonkin aikaa Endorin taistelun jälkeen Jerec käytti tähtituhoajaansa matkatakseen Dorlolle. Siellä hän lähetti tehtäväjoukkueen hänen mustien jedien kätyreidensä johtamana etsimään ja vangitsemaan jedin, Qu Rahnin.[5][3]

Byss fleet2.jpg

Monia Imperiumin aluksia Byssillä, joihin mahdollisesti Vengeance kuului.

Tämä tähtituhoaja nähtiin viimeiseksi Ruusanin kiertoradalla, Jedin laakson sijainnilla. Aluksen taisteluryhmä jonka se lähetti näytti edustavan suhteellisen yleisesti sotilasjoukkoa, ja näin Uuden tasavallan agentti Alfonso Luiz Obota johti sitä 5 ABY kun se astui Ruusanin kamaralle.[6]

Vuonna 10 ABY monta samannäköistä tähtialusta nähtiin Byssin yllä keisari Palpatinen operaatio varjokäden aikana.[10]

Kulissien takaaMuokkaa

Rahn hit.jpg

Qu Rahn kuolee Jerecin käsissä Vengeancella.

Jotkut fanit ovat antaneet tämän tapaiselle ja näköiselle alukselle nimen Vengeance-luokka, kun Vengeance on vain sen edustava nimi, ja joissain järjestelmissä (sekä tosi-maailmassa sekä Tähtien sota -galaksissa) luokat on nimetty ensimmäiseksi rakennetun aluksen mukaan. Tämä ei kuitenkaan ole kanooninen nimi eikä ole välttämätöntä, että luokka noudatti sen kaltaista ulkomuotoa ja muita ominaisuuksia.

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Vengeance Ruusan.jpg

Vengeance kahden Imperial-luokan tähtituhoajan ja Sulon Starin saattamana.

Aiheesta muuallaMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Malline:Kuatin lippulaivaluokat

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki