Fandom

Jedipedia

Wayland

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Atticon.png

Tämän artikkelin nimi on lempi-, kutsuma- tai peitenimi.

Tämä artikkeli kertoo kaanoniin kuuluvasta aiheesta jolta puuttuu virallinen nimi, ja joka tunnetaan ainoastaan sen lempi-, kutsuma- tai peitenimellä.

Atticon2.png

Tätä artikkelia tai artikkelin osaa on pyydetty parannettavaksi.
Syy: Tarvitsee tietolaatikon. Waylandista löytyy varmasti paljon enemmän tietoa.
Voit auttaa Jedipediaa parantamalla artikkelia. Lisää tietoa saattaa olla artikkelin keskustelusivulla.

Wayland.jpg

Wayland-planeetta

Wayland oli Galaktisen Imperiumin varastoplaneetta. Se on Waylandin aurinkokunnassa. Sen kiertoaika akselin ympäri on 23 standardituntia ja kierros keskustähden ympäri kestää 353 paikallista vuorokautta. Maasto on enimmäkseen metsäistä. Nähtävyytenä on Tantiss-vuori.

Historia Muokkaa

Suuramiraali Thrawn löysi keisari Palpatinen salaisen varaston Tantiss-vuoren uumenista. Sieltä löytyi toimiva kokoympäryssuoja, Spaartin kloonaussylinterejä sekä hullu jediklooni Joruus C'baoth. Thrawn aikoi käyttää löytöjä sodassa Uutta tasavaltaa vastaan. Keisarin salaisen varaston tuhosi Uuden Tasavallan iskuryhmä Luke Skywalker, Han Solo, Mara Jade, Lando Calrissian ja Chewbacca.

Myöhemmin Uusi tasavalta käytti Waylandia noghrien uutena kotiplaneettana tuhoutuvan Honoghrin tilalle.

Väestö Muokkaa

Waylandilla on kaksi alkuperäistä rotua: myneyrshit ja psadanit. He eivät ole koskaan suhtautuneet ihmisiin suopeasti. Uuden Tasavallan iskuryhmä sai kuitenkin tehtyä sovinnon alkuasukasrotujen kanssa.

Esiintymiset Muokkaa

Alderaan.jpg Tämä planeetasta kertova artikkeli on tynkä. Voit auttaa Jedipediaa laajentamalla artikkelia. Wp-id.png

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki