Fandom

Jedipedia

X-wing (romaanit)

4 623sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share

X-wing on Michael A. Stackpolen ja Aaron Allstonin kirjoittama romaanisarja, joka on nimetty X-siipisen tähtihävittäjän mukaan. Sarjaa ei ole julkaistu suomeksi. Siihen kuuluvat kronologisessa järjestyksessä osat:

Michael Stackpolelta:

Aaron Allstonilta:

Michael Stackpolelta:

Aaron Allstonilta:

Ensimmäiset neljä Stackpolen romaania tunnetaan yleisesti Rogue Squadron -sarjana, joka kertoo lähinnä Konnalentueen jäsenistä. Ne käsittelevät aikaa, kun Uusi tasavalta pyrki valtaamaan Imperiumin pääkaupungin, Coruscantin ja sitä seuranneesta Ysanne Isardin yrityksestä kukistaa uusi hallitus.

Allstonin seuranneet kolme kirjaa tunnetaan Wraith Squadron -sarjana, ja ne keskittyvät Aavelentueena tunnettun ryhmän taisteluun Uuden tasavallan kampanjassa sotalordi Zsinjiä vastaan. Tämän sarjan tapahtumat johtavat suoraan The Courship of Princess Leia -romaanin tapahtumiin.

Viimeiset kaksi kirjaa ovat itsenäisiä. Isard's Revenge alkaa päällekkäisyydellä Keisarin käskyn kanssa ja kertoo Uuden tasavallan taistelusta Ciutricin hegemoniaa vastaan. Toisin kuin aikaisemmilla sarjan romaaneilla, Isard's Revenge viittaa vahvasti X-wing: Rogue Squadron -sarjakuviin ja on tarkoitettu epäviralliseksi loppuselvitykseksi joillekin sarjakuvan juonista.

Myös Starfighters of Adumar on erillinen. Toisin kuin muut sarjan kirjat, Starfighters of Adumarilla on vain vähän yhteyttä muihin kaanonin teoksiin ja sen juoni on erillinen. Se keskittyy Uuden tasavallan yritykseen saada Adumar puolelleen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki