FANDOM

Jedi Council Acts of War 022.jpg
Yinchorr
Astrologiset tiedot
Alue

Lisäalue

Sektori

Immalian sektori

Aurinkokunta

Yinchorrin aurinkokunta

Auringot

1

Etäisyys galaksin ytimestä

35000 valovuotta

Fyysiset tiedot
Maasto yleisesti
  • Kivisiä aavikoita
  • Pieniä meriä
Vedenmäärä

1%

Tärkeimmät kohteet ja paikat
Sosiaaliset tiedot
Syntyperäiset lajit
Muut lajit

Ennemmin ihmiset

Virallinen kieli
Populaatio

Alle 200000

Tärkeimmät kaupungit

Tol Kashorn (pääkaupunki)

Liittoutuma

Vanhempien neuvosto

Yinchorr oli Yinchorrien kotiplaneetta, joka ensimmäiseksi kartoitettiin 475 BBY.

HistoriaMuokkaa

Galaktinen TasavaltaMuokkaa

Vuonna 58 BBY Yinchorrit olivat yksiä viimeisistä lajeista, jotka saivat lähettää edustajansa Galaktiseen senaattiin. Darth Sidiousin provosoimana he hyökkäsivät jeditemppeliin. Jedit yrittivät neuvotella, mutta kohtasivat vain taistelua. Seuraamuksena toimistaan Yinchorrien kotimaailma laitettiin suoraan Galaktisen Tasavallan valvontaan 33 BBY.

Galaktinen ImperiumiMuokkaa

The squall.jpg

Kehä.

Imperiumin kuvernööri Marcellin Wessel piti Yinchorrien Vanhempien neuvostoa panttivankinaan; ja vaihtokauppana neuvoston vapautuksesta Yinchorrit yrittivät saada Leia Organaa Imperiumille vangiksi. Lopulta Imperiumi teurasti neuvoston ja Yinchorrit kapinoivat. Seurauksena Imperiumi tuhosi planeetan, tuhoten myös pääkaupunki Tol Kashornin. Tämän taistelun aikana nuori sotilas, Redd Wessel tuli ensimmäiseksi kykyjensä huomioimaksi.

Uusi tasavaltaMuokkaa

Kun Uusi tasavalta vapautti planeetan Imperiumin hallusta, Yinchorrit alkoivat uudelleenrakentaa planeettaansa. Huonomaastoinen aavikkoplaneetta teki siitä ideaalisen harjoituspaikan näille eliittivartijoille.

Sith-imperiumiMuokkaa

Sith-Imperiumin sodan jälkeen planeetasta tuli armeijatukikohta Darth Kraytin sith-imperiumille, jonne asettui muunmuassa 407. iskujoukkodivisioona.

Kulissien takaaMuokkaa

The New Essential Chronology -kirjan mukaan Uhanayih, Yitheeth, ja Yibikkoror olivat Yinchorrin kuita, kun taas Jedi Council: Acts of War -kirja sekee selväksi, että ne ovat erillisiä planeettoja.

Star Wars 86: Muisto Alderaanista -sarjakuvassa, planeetta kutsuttiin alunperin "Yinchor".

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki