Fandom

Jedipedia

Zak

4 625sivua
tässä wikissä
Add New Page
Keskustelu0 Share
Atticon.png

Tämän artikkelin nimi on lempi-, kutsuma- tai peitenimi.

Tämä artikkeli kertoo kaanoniin kuuluvasta aiheesta jolta puuttuu virallinen nimi, ja joka tunnetaan ainoastaan sen lempi-, kutsuma- tai peitenimellä.

Tämä artikkeli kertoo kloonilaivastoupseerista. Saatat olla etsimässä Zak Arrandaa.
Zak.jpg
"Zak"
Elämäkerralliset tiedot
Kotiplaneetta

Kamino[1]

Ruumiilliset tiedot
Laji

Ihminen (klooni)[2]

Sukupuoli

Mies[2]

Pituus

1.83 metriä[1]

Silmien väri

Ruskeat[2]

Aikakaudet

Imperiumin nousun aikakausi[2]

Liittoutuma(t)

Galaktinen Tasavalta[2]

"Minun pitää saada teidät turvaan, kenraali!"
―Zak Yodalle[lähde]

"Zak" oli kloonilaivastoupseeriin lempinimi, joka palveli Galaktisen Tasavallan laivastossa kloonisotien aikana. Hän sai tehtävän saattaa jedien suurmestari Yodan Rugosan neutraalille kuulle diplomaattisiin neuvotteluihin Toydarian kuninkaan Katuunkon kanssa saadakseen luvan rakentaa Tasavallan suurarmeijalle tukikohdan Toydarialle. Kuun yläpuolella Zakin alus joutui ansaan, ja kaksi Munificent-luokan tähtifregattia hyökkäsi saattueen kimppuun. Yoda pakeni kuun pinnalle pakokapselissa, ja Zak pakeni aluksen kanssa.

ElämäkertaMuokkaa

"Toydarian kuninkaallinen delegaatio, täällä Tasavallan saattue, vastatkaa. Kenraali, toydarialaisten lähetin toimii kuulla, mutta meidän lähetyksiämme häiritään."
―Zak Yodalle heidän saapuessaan Rugosalle[lähde]

Zak oli kloonisotilas joka syntyi ja kasvatettiin Kaminon planeetalla taistellakseen Galaktisen Tasavallan laivastossa. kloonisotien alkaessa 22 BBY Geonosiksella Zak liittyi klooniveljiensä kanssa taistelemaan Itsenäisten aurinkokuntien konfederaatiota vastaan.[1]

Zak huolestunut.jpg

Zak huolestunut Yodan pakosuunnitelmista

Sodan aikana Tasavalta halusi rakentaa tukikohdan Ulkokehän alueilla, ja ylikansleri Palpatine järjesti neuvottelut Toydarian kuninkaan Katuunkon kanssa Rugosan korallikuulla.[3] Konfederaatio onnistui kaappaamaan Palpatinen ja Katuunkon keskustelun käyttäen äskettäin rakennettua kuunteluasemaa, Skytop-asemaa.[4] Jedien suurmestari Yoda useiden Coruscant-vartijoiden kanssa lähetettiin Rugosalle Consular-luokan fregatissa Zakin komennossa. Sen jälkeen kun fregatti oli saapunut Rugosan järjestelmään Zak yritti ottaa yhteyttä Toydarian kuninkaalliseen delegaatioon, mutta Konfederaatio häiritsi Tasavallan lähetyksiä.[2]

Kun Zak raportoi tämän Yodalle, heidän aluksensa joutui väijytykseen, kun kaksi Konfederaation Munificent-luokan tähtifregattia saapui hyperavaruudesta. Tähtifregatit olivat isompia ja vahvempia, ja saivat nopeasti Tasavallan aluksen suojat heikoiksi. Zak halusi perääntyä pelastakseen Yodan tehtävän suorittamisen sijaan. Mutta Yoda antoi Zakille käskyn laukaista pelastuskapselin saadakseen Yodan kuun pinnalle suorittamaan tehtävän. Zak oli huolestunut että Konfederaatio ampuisi rikki Yodan kapselin, mutta Yoda ehdotti kaikkien kapselien laukaisemisen häiritäkseen separatistejä. Yodan lähdettyä Zak perääntyi hyperavaruuteen fregatin kanssa. Yoda pääsi kuun pinnallem ja onnistui kolmen kloonisotilaan kanssa suorittamaan tehtävän loppuun.[2]

Persoonallisuus ja piirteetMuokkaa

Zak koulutettiin kloonilaivastoupseeriksi Kaminolla,[5] missä hänet kasvatettiin olemaan lojaali Tasavallalle ja jedikomentajille. Hän olisi keskeyttänyt tehtävän Rugosalle pelastakseen Yodan, ja kenraalin olessa vaarassa, Zak oli riittävän rohkea kyseenalaistakseen Yodan pakosuunnitelman. Zakin rauhallinen luonne auttoi häntä vetäytymään aluksen kanssa Yodan pakenemisen jälkeen. [2]

Kulissien takanaMuokkaa

Zakin ensimmäinen esiityminen oli Star Wars: The Clone Wars-TV-sarjan ensimmäisen tuotantokauden ensimmäisessä jaksossa, "Ansassa".[2] Hänet tunnistettiin ensimmäisen kerran nimeltään nuorien lukojoiden kirjassa joka perustui jaksoon.[6] Zak, kuten kaikki muut kloonisotilaat sarjassa sai äänensä Dee Bradley Bakeriltä.[7]

EsiintymisetMuokkaa

LähteetMuokkaa

ViitteetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki